WeRemember# – זוכרים את השואה בקמפיין רשת מרגש

לכבוד יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה השיק הקונגרס היהודי העולמית קמפיין אינטרנטי תחת ההאשטג WeRemember# ורבבות הצטרפו למייצג ההוקרה והזיכרון החשוב והמרגש ● היו גם מי שלא התלהבו מהמחווה הכללית וספציפי מזו של אחת הישראליות המפורסמות בעולם כיום, גל גדות

הדיגיטל בשירות זיכרון השואה והמלחמה בהכחשתה. צילום: BigStock

WeRemember# – קמפיין אינטרנטי נרחב במיוחד שהושק על ידי הקונגרס היהודי העולמי, ה-WJC (ר"ת World Jewish Congress) – היה הדרך של רבבות בני אדם בכל רחבי תבל לבטא את רגשותיהם ולהשתתף באירועי יום השואה הבינלאומי, שצוין אתמול (ש'), ה-27 בינואר.

ניצולי שואה, מחוקקים, שרי ממשלה ומנהיגים דתיים מרחבי העולם, כמו גם שחקני קולנוע, אנשי עולם הבידור ואפילו כוכבי כדורגל וכדורסל, הצטרפו לפרויקט וצולמו עם שלטי "אנו זוכרים" כמחווה לאירוע ולזכר הזוועות.

יום הזיכרון הבינלאומי נקבע על-ידי האו"ם בשנת 2005, בדיוק 60 שנה לאחר שחרור מחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו על ידי הצבא האדום.

רבים שבחרו לקחת חלק בקמפיין, העלו לרשתות החברתיות השונות – פייסבוק (Facebook), אינסטגרם (Instagram), טוויטר (Twitter) ואחרות – תמונה של עצמם מחזקים שלט או פיסת נייר, שעליהם מופיע ההאשטאג WeRemember#, חלקם צירפו לו כמה מלות זיכרון. אותו התיוג הצטרף גם לגוף הפרסום, בכדי להבטיח שניתן יהיה לראות את כל ההודעות והפרסומים הללו יחד, במטרה לעורר מודעות לזיכרון שואת העם היהודי ו-6 מיליון קורבנותיה.

הקמפיין הושק כבר לפני מספר שבועות, והגיע לתפוצה ב-45 מדינות. "האנטישמיות שכיחה היום יותר משהייתה בכל עת מאז מלחמת העולם השנייה, והקנאות והאפליה עדיין מרימים את ראשיהם המכוערים בכל רחבי העולם. זו הסיבה שכולנו חייבים להכריז, יחד, כי אנו זוכרים", אמר מנכ"ל WJC, רוברט סינגר.

לעולם לא צריך להיות 'לעולם לא שוב'

אנחנו חייבים לזכור כי 'לעולם לא שוב' נראה כחוזר על עצמו שוב ושוב", אמר נשיא ה-WJC, רונלד לאודר, שהוסיף ואמר כי עכשיו מוטלת האחריות על הדור הצעיר ללמד את חבריהם על הזוועות של השנאה, ולהפיץ את המסר שלעולם לא צריך להיות 'לעולם לא שוב'.

אל המספר העצום של תומכי הקמפיין ברחבי העולם הצטרפו מפורסמים שונים וכן קבוצות ספורט. גם רומן אברמוביץ', מיליארד ואחד האנשים החשובים ביותר בעסקי הכדורגל העולמי, שהוא הבעלים היהודי של קבוצת צ'לסי הבריטית, הגיב לקמפיין והצטרף לשחקניו בהחזקת השלטים WeRemember#. אברמוביץ' ואמר כי "יש עדיין הרבה מה לעשות במאבק נגד אנטישמיות".

וכמו כדי להוכיח זאת, בין התגובות לקמפיין החשוב ניתן לצערנו לציין תגובות שנאה מכוערות שקיבלה השחקנית הישראלית המפורסמת גל גדות, שרבים בעולם מכירים כ"וונדר וומן". גדות השתתפה בקמפיין ופרסמה צילום של עצמה כמחוות זכרון ליום השואה הבינלאומי. היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "היום יום הזיכרון לשואה ולגבורה. יום לכבוד נספי השואה. שלעולם לא נשכח" וזכתה אמנם לתמיכה של עשרות אלפי עוקבים, אך גם הותקפה על ידי מוחים פרו-פלסטינים.

בתוך שטף התגובות האוהדות קיבלה גדות, שסבה ניצל מציפורני הנאצים במלחמת העולם השנייה, גם תגובות בנוסח "זה מה שהמדינה שלך עושה", או "תתביישי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים