"הדור החמישי חשוב כדי לממש את חזון הערים החכמות"

"צריך להבין שלא מדובר בעוד התפתחות לעומת הדור הרביעי - אלא במהפכה", כך אמר סטיב קוניג, מנהל בכיר למחקרי שוק בארגון ה-CTA, במהלך תערוכת CES

עידוד פיתוח יישומי 5G. אילוסטרציה: Sashkin/BigStock

"אנו עדיין לא מרגישים את הדור הסלולרי החמישי (5G), אלא רק מבינים שהוא יאפשר חיבור מהיר יותר. אבל צריך להבין שלא מדובר בעוד התפתחות לעומת הדור הרביעי – אלא במהפכה", כך אמר סטיב קוניג, מנהל בכיר למחקרי שוק בארגון ה-CTA, במהלך תערוכת CES 2018.

לדבריו, "אנחנו נצטרך מהירויות גבוהות אם אנחנו רוצים להפוך את יישומי המציאות המדומה לאלחוטיים. יישום חשוב אחר שיידרש לתקשורת מהירה הוא ערים חכמות, שיוסיפו מיליוני צמתים לרשת בשל חיבור כל התשתיות העירוניות והוספת חיישנים שצריכים יכולת גדולה יותר להתקשר לרשתות לצורך עיבוד המידע שאספו. גם תחום הנהיגה האוטנומית ידרש למהירות תקשורת גבוהה כדי להשיג שיהוי נמוך או אפילו אפס. איננו רוצים שמכונית תהסס אפילו למשך אלפית שניה".

קוניג העיר באותו נושא כי "בשבועות האחרונים אנו עדים לדיווחים על התקנות רשת 5G במסגרת שיתוף פעולה בין וריזון (Verizon) לסמסונג (Samsung) בקליפורניה ובכמה ערים נוספות בארצות הברית. אנו גם שומעים על התפתחויות טכניות בפיתוח שבבים שיגיעו בסופו של דבר לטלפונים חכמים ולהרבה מכשירים אחרים, שלא לדבר על ערים חכמות".

ב-CES, אמר, "התחלנו לראות את הדור החמישי הופך למציאות. ההערכה היא שהרשתות הללו יהפכו נפוצות לקראת סוף שנת 2019 אבל לעיתים קרובות חדשנות טכנולוגית מקדימה את התחזיות. כבר כיום רואים רשתות 5G מתגברות רשתות 4G קיימות כדי לתת תחושה של רחוב פס כמעט בלתי מוגבל, אבל זה רק קצה הקרחון".

"הצרכנים פשוט אוהבים לצרוך כמויות גדולות של וידיאו וישמחו כאשר וידיאו ירד בתוך שניות במקום דקות, אבל עלינו לצפות להרבה יותר", אמר קוניג. "רק חישבו על החדשנות המשובשת שראינו בעידן הדור הרביעי – LTE. תחשבו על אובר (Uber), Lyft ,Airbnb, ועכשיו תבינו מה ניתן יהיה לעשות עם רוחב פס הרבה יותר גבוה. גם הרגולטורים יצטרכו לקבוע תקנים לתקשורת בתחום של גלים מילימטריים לצד הדור החמישי".

כריסטיאנו אמון, נשיא קוואלקום. צילום: יח"צ חברה

כריסטיאנו אמון, נשיא קוואלקום. צילום: יח"צ חברה

כריסטיאנו אמון, נשיא קוואלקום (Qualcomm) אמר באחד הפאנלים ב-CES כי הוא מצפה שטלפונים סלולריים בעלי טכנולוגיית הדור החמישי ומכשירים נוספים המתחברים לרשת כבר יתחילו להימכר בתחילת 2019.

לדבריו, "ההערכה היא שכאשר שני המרכיבים יופעלו בשטח, המפעילים והלקוחות יבצעו במהירות את המעבר לדור החמישי. תעשיות הטלקום והמובייל מאמצות כל דור של טכנולוגיית הסלולר מהר יותר מקודמו – והמומחים מצפים שהמעבר לדור החמישי יהיה מהיר יותר אף מהמעבר לדור הרביעי.

איגוד התקשורת העולמי (ITU) כבר הציג את התקנים הנדרשים, שיאפשרו למשתמשים להעביר נתונים במהירות של 100 מגה-ביט לשניה, בשיהוי של לא יותר ממילי-שניה – IMT-2020.

גם אמון סבור ששיהוי נמוך של נתונים יפתח אפשרויות רבות בפני רשתות חברתיות, השגת נוכחות חברתית וכן מתן אפשרות לאנשים לבצע אינטראקציות בזמן אמת בעולם הדיגיטלי.

"מהניסיון שלי, ברגע שנפחית את השיהוי נפתח הזדמנויות לסוגים רבים של יישומים", אמר. "בפרט, שיהוי נמוך יאפשר להעביר יותר כוח מחשוב מהטלפונים החכמים או לניתוח של נתוני חיישנים בענן. עם שיהוי של מילי-שניה, זה ייראה כאילו אין הבדל האם המידע עובר לענן או מעובד מקומית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים