האם אינטל בדרך לתביעת זכויות יוצרים נגד מיקרוסופט?

בעקבות גרסת Windows 10 המדוברת שתרוץ על מעבדי קוואלקום ושאמורה בעצם להשתמש בהדמיה של x86 של אינטל, עושה רושם שהאחרונה אינה בדיוק מרוצה או בכלל מאשרת את השימוש

צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

אחת התהיות הגדולות בשוק לאחרונה, הייתה כיצד תגיב אינטל (Intel) להחלטה של מיקרוסופט (Microsoft) וקוואלקום (Qualcomm) ליצור ביחד גרסת Windows 10 שתרוץ על מעבדי האחרונה.

מדובר בגרסה שאמורה בעצם להשתמש בהדמיה של x86 שתרוץ במערכות ה-Snapdragon 835 של קוולאקום, שהרי מבוססות על הטכנולוגיות של ARM.

ההמתנה לתגובה של אינטל הלכה וגברה לאחר שלאחרונה התברר ששלוש מהיצרניות הגדולות של מחשבים ניידים, לנובו (Lenovo), HP ואסוס (Asus) מתכוונות להציע מחשבים המבוססים על החיבור הזה בין מיקרוסופט לקוואלקום.

אז אולי תגובה רשמית אין, אבל רשומה שהופיעה באתר הרשמי של אינטל אודות מלאות 40 שנה לטכנולוגיית ה-x86, יכולה לשפוך אור על מה שאינטל מתכננת, וזה בפשטות תביעת זכויות יוצרים.

מה הייתה כוונת המשורר?

הרשומה אינה מזכירה כלל את שתי החברות שמשתפות פעולה, אבל אין אחד שלא יבין למה הכוונה. "לאחרונה יש דיווחים שכמה חברות יכולות לנסות לדמות את ה-x86 ISA הקנייני של אינטל מבלי לקבל הרשאה. הדמיה אינה טכנולוגיה חדשה, וטרנסמטה (Transmeta) הייתה החברה האחרונה הבולטת שטענה שהיא הפיקה מעבד x86 תואם על ידי שימוש בטכנולוגיות הדמיה".

"אינטל החליטה לאכוף פטנטים הקשורים לכך למרות שהיא השתמשה בהדמיה. בכל מקרה טרנסמטה לא הצליחה באופן מסחרי ויציאה משוק המיקרו-שבבים לפני כעשור", נכתב בבלוג ברמזים עבים במיוחד.

מתעלמים מאינטל

לטענת אינטל היא מוכנה לקבל תחרות, כל עוד היא תהיה חוקית. "עם זאת איננו מוכנים לקבל הפרות בלתי חוקיות של הפטנטים שלנו, ואנחנו מצפים מחברות אחרות להמשיך ולכבד את זכויות הקניין הרוחני של אינטל".

"הגנה חזקה על קניין רוחני מאפשרת לאינטל להמשיך ולהשקיע את המשאבים הענקיים הנדרשים לקידום ה-x86 ISA הדינאמי שלה", כתבו סטיבן רודג'רס, סגן נשיא ביצועי בחברה, וריצ'ארד הוליג, מנהל מחקר מערכות ותוכנה.

דובר של קאוולקום הגיב לפרסומים הללו, תוך כדי שהוא מתעלם מהטענה של אינטל שייתכן ותתגלה הפרה של הפטנטים שלה.

"בהינתן ההכרזות האחרונות שלנו עם HP, לנובו ואסוס, מצאנו את הפרסום בבלוג של אחת המתחרות שלנו כמאוד מעניין. אנחנו מתרגשים לקראת ההשקה של מחשבי Windows 10 מחוברים תמיד המבוססים על ה-Snapdragon 835 של קוואלקום מאוחר יותר השנה", הוא מסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים