ההאקתון שהגשים חלום לתלמידים בעלי מוגבלויות

עיריית תל אביב-יפו ערכה באחרונה האקתון מיוחד לפיתוח משחקים מונגשים לתלמידי בית הספר און ● מהם המשחקים שמעלים חיוך על פני הילדים?

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, מבקר בהאקתון בבית הספר און. צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו

מינהל החינוך של עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף אגף המחשוב העירוני, בראשותה של ליאורה שכטר, ערכו באחרונה האקתון מיוחד במינו, להגשמת חלום של ילדים ומורים מבית הספר לחינוך מיוחד און שבצפון תל אביב. מטרת התוכנית הייתה להפוך את ההפסקה בבית הספר להפסקה פעילה ולאפשר לתלמידים לשחק כמו יתר הילדים.

און הוא בית ספר שבו לומדים ילדים בעלי מוגבלויות, שלא מאפשר להם לשחק בשעת ההפסקה. מדובר בבית ספר ייחודי במסגרת החינוך המיוחד, ששייך לארגון איל"ן, ולומדים בו ילדים נפגעי שיתוק מוחין ונכויות מורכבות אחרות. זהו מרכז שאליו מגיעים ילדים מאזורים שונים בארץ, מכל הדתות והמגזרים.

ענת רכטמן, מורה למחשבים בבית הספר און, הציגה את החלום במסגרת "יש לי רעיון" – אירוע משותף של מינהל החינוך ואגף המחשוב בעירייה, שנערך בתחילת השנה, במטרה לעודד יזמות בקרב מורים. רכטמן סיפרה על הקשיים הפיזיים והאובייקטיביים של תלמידי בית הספר לשחק במשחקים רגילים, כמו ילדים אחרים.

משחק הסולמות והחבלים שפותח במסגרת האירוע. צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

משחק הסולמות והחבלים שפותח במסגרת האירוע. צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

יוצרים משחקים שווים לכולם

הרעיון ריגש את אנשי מינהלי החינוך והתקשוב, ואלה החליטו לקיים האקתון תחת השם "משחקים שווים לכולם", שבמהלכו פותחו והונגשו 15 משחקי ילדות ומשחקי חצר לתלמידי בית הספר. בין המשחקים הללו: באולינג; חוויה מוזיקלית – משחק שמאפשר לתלמידים לנגן על מספר כלים; גרסה מונגשת של המשחק המוכר סולמות וחבלים; ומשחקי למידה אינטראקטיביים מונגשים בנושאים כמו חוקרי הגלובוס וסיפור המטייל, שמופעל על ידי מתגים שפותחו על ידי צוות בית הספר און. פרויקט מעניין אחר פותח על ידי תלמידי רובוטיקה בתיכונט ומשלב רובוטים במשחק ללימוד זהירות בדרכים.

לאירוע הוזמנו כ-100 משתתפים, בהם מייקרים, מפתחים, מעצבים, מנהלי פרויקטים, אנשי חינוך, אנשים בעלי מוגבלויות ותלמידי תיכון, שעמלו במשך כ-30 שעות של עבודה אינטנסיבית כדי למצוא פתרונות לאתגרים הפיזיים, הקוגניטיביים והמוטוריים עימם מתמודדים הילדים מדי יום. המשתתפים עבדו בצוותים, ביחד עם הצוות הפארא-רפואי והטיפולי של בית הספר, ועם המורים והיועצים בו.

המשחקים שפותחו במסגרת האירוע הוצגו בסיומו בחצר בית הספר לכלל המשתתפים וכן לאורחים הרבים שהגיעו אליו, ביניהם סמנכ"ל חטיבת התכנון של עיריית תל אביב-יפו, ערן אברהמי; מנהלת מינהל החינוך של העירייה, שירלי רימון; והמנמ"רית, ליאורה שכטר. במהלך האירוע ביקר במקום ראש העיר, רון חולדאי, ששמע מהמפתחים על הפרויקטים ואופן התאמתם לתלמידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים