טק מהינדרה מזהירה: רפורמת הוויזות של טראמפ תפגע בהיי-טק

"אג'נדת אמריקה תחילה של טראמפ וההתמקדות בהפחתת הוויזות יזיקו", טוען סגן נשיא ענקית הטכנולוגיה ההודית

הטענה: יותר ויזות עבודה - פחות טוב לתעשייה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הרפורמה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במתן אשרות העבודה במדינה לזרים תפגע בתעשיית ההיי-טק, ובפרט במיקור-החוץ – כך טוען ויניט נאייר, סגן נשיא בענקית הטכנולוגיה ההודית טק מהינדרה (Tech Mahindra).

לדבריו, "אג'נדת אמריקה תחילה של טראמפ וההתמקדות בהפחתת הוויזות יזיקו". לטענתו, כוונת הנשיא האמריקני לתת את הוויזה המדוברת, H-1B, רק לזרים עם כישורים הדרושים לכלכלה האמריקנית צפויה לפגוע פגיעה ברורה בתעשיית מיקור-החוץ, הפופולרית בקרב חברות טכנולוגיה אמריקניות. "כולנו נצטרך להתאים את המודלים העסקיים שלנו למציאות החדשה", ציין.

הדברים מגיעים על רקע דיווחיה של הענקית ההודית אודות רווחים חלשים וירידה בערך מניותיה – הגדולה ביותר מאז מאי 2015. הדו"חות הכספיים האחרונים של הענקית ההודית מראים שהרווח הנקי שלה הסתכם ברבעון האחרון של 2016 ב-5.9 מיליארד רופי (שהם 126.8 מיליון דולר), לעומת הערכת האנליסטים הממוצעת, שחזו שהוא יגיע ל-7.8 מיליארד דולר.

מדי שנה מובאים לארצות הברית יותר מ-100 אלף עובדים זרים באמצעות אשרת H-1B. באחרונה הלך מספר זה ותפח בעוד מאות אלפי עובדים פוטנציאליים מדי שנה בשנה, מכיוון שאוניברסיטאות ועמותות פטורות מהמכסה המוטלת על מספר האשרות המונפקות.

כניסתם של יותר זרים לארצות הברית עם ויזת העבודה, כפי שקרה עד כה, מביאה לכך שיותר אמריקנים מוחלפים על ידי עובדים אלה לעתים קרובות יותר. טראמפ ופוליטיקאים אחרים מתחו ביקורת על האפשרות לפגיעה בעובדים אמריקניים, הגלומה בעצם מתן הזכות לחברות להשתמש בעובדים זולים יותר מעבר לים – וכך נולדה הרפורמה החדשה שאותה הוציא נשיא ארצות הברית לפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים