מכונית אוטונומית של אובר עברה תאונה שגרמה לה להתהפך לגמרי

אובר ממשיכה להסתבך, אם כי הפעם לא בטוח שבאשמתה ● המכונית בנהיגה עצמית שלה עברה תאונה רצינית שמחייבת עצירה לבחינת הפרויקט, וכל זאת כשמעל ראשה מאיימת תביעה של מתחרתה הגדולה, Waymo של אלפבית

אילוסטרציה: rihardzz/BigStock

מכונית בנהיגה עצמית של אובר (Uber) הייתה מעורבת בתאונת דרכים בסוף השבוע, בטמפה שבאריזונה.

התאונה היא אחד האירועים החמורים ביותר עד כה מכלל האירועים שבהם היו מעורבים כלי רכב מהצי המתרחב והולך של כלי רכב אוטונומיים הנבדקים על כבישי ארצות הברית. כתוצאה מהמקרה נאלצת אובר להשהות את בדיקות הרכב האוטונומיות שלה מדינה.

תמונת מכונית הוולוו (Volvo) מדגם SUV, שהתהפכה במהלך התאונה על צידה, עלתה בדף הטוויטר (Twitter) של Fresco News. בצילום ניתן להבחין גם במכוניות נוספות שהיו מעורבת באירוע, שחוו פגיעה אף הן, כשבאחת מהן נראות שמשות מנופצות ופגיעה ניכרת.

ה-SUV פעלה במצב אוטונומי כאשר התאונה התרחשה, כך אישרה אובר ל-Business Insider. לאחר המקרה עצרה החברה את בדיקות המכונית שלה באריזונה, ופתחה בחקירה מה גרם לתקרית. "אנחנו ממשיכים לבחון את האירוע הזה ויכולים לאשר שלא היו לנו נוסעים בחלק האחורי ברכב", כתב נציג אובר בדואר אלקטרוני ל-Insider.

נפגעה על ידי מכונית אחרת לא עצרה

דובר משטרת טמפה אמר לבלומברג (Bloomberg) כי המכונית של אובר לא הייתה האשמה בתאונה ונפגעה על ידי מכונית אחרת שלא עצרה. עם זאת, ההתנגשות צפויה להצית מחדש את הוויכוח על בטיחותן של המכוניות האוטונומיות.

בספטמבר 2016 עברה המכונית בנהיגה עצמית של גוגל (Google) תאונה רצינית במיוחד, כשמכונית הלקסוס (Lexus) שעליה הולבשה טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, נפגעה בידי כלי רכב שעבר באור אדום באחד מצמתי מאונטיין וויו, קליפורניה, מקום משכנם של משרדי החברה והסביבה שבה נבחנת הטכנולוגיה של גוגל ביתר שאת.

תאונה זו היוותה עדות ראשונה לכך שחברות המפתחות כלי רכב אוטונומיים ייאלצו להתמודד גם עם אתגר הגורם האנושי ועם הסיכונים שהוא מספק בכבישים.

מקליפורניה לאריזונה בגלל בעיות רגולטוריות ואור אדום

אובר השיקה את המכונית האוטונומית שלה באריזונה בדצמבר, וזאת לאחר מחלוקת עם הרגולטורים של קליפורניה על התכנית, בגין אי קיום הנחיות ותקנות קיימות במדינה מצד ענקית שירותי התחבורה. כתוצאה מכך העבירה אובר את 16 כלי הרכב האוטונומיים שלה, מסוג וולוו XC90s, לאריזונה, ואף עשתה זאת באופן מתריס על גב המשאית בנהיגה עצמית שלה המכונה Otto.

תכנית המכונית האוטונומית של אובר התנהלה בקליפורניה במשך שבוע בלבד, עד שהוולוו בנהיגה עצמית שלה תועדה בווידיאו כשהיא חוצה צומת שנמצא מול מוזיאון העיר לאמנות מודרנית באור אדום. נציג אובר אמר בזמנו כי האירוע היה תוצאה של טעות אנוש, אך מקורות פנימיים אמרו לניו יורק טיימס (New York Times) שהמכונית של אובר עבדה במצב אוטונומי כשהתקרית התרחשה.

בעיות, שקרים והסתבכויות

אבל באובר כמו באובר, שפע בעיות, שקרים והסתבכויות עם הרשויות או עם חברות פרטיות – הענקית מעורבת בימים אלו למעשה בתביעה משמעותית בנושא הטכנולוגיה שלה לנהיגה עצמית.

המתחרה Waymo – החברה הבת העצמית של אלפבית (Alphabet) שמוקדשת כולה לנושא המכונית האוטונומית – תובעת את אובר בטענה כי ענקית שירות הנסיעות גנבה את מערכת ה-Lidar שלה, ששולחת קרני לייזר ומאפשרת לרכבים בנהיגה עצמית לזהות מכשולים. Waymo הגישה צו מניעה לבית המשפט הפדרלי בבקשה להקפיא את השימוש של אובר בטכנולוגיה.

אל כל המקרים הללו, שמציבים את אובר תחת זרקור ובבחינה יסודית בנושא המכונית האוטונומית, מתלוות השערוריות הרבות שנקשרות בשם החברה לאחרונה בטענות להיותה מקום עבודה סקסיסטי. טענות אלו הגיעו לאחר שהמהנדסת לשעבר בחברה, סוזן פאולר, כתבה פוסט בבלוג המפרט טענות על הטרדה ועל הטיה מגדרית שחוותה בעת שהותה באובר.

בנוסף לנושאי ההטרדות המיניות, לאחרונה נחשף כי אובר השתמשה במסגרת העסק הראשי שלה – שירות שיתוף הנסיעות – בכלי חשאי, תוכנה בשם Greyball, וזאת בכדי להתחמק ממלכודות משטרתיות ומיתר אמצעי פיקוח שמפעילות הרשויות. חשיפה שאף היא לא הוסיפה, בלשון המעטה, ליחסי הציבור הרעועים של החברה ולשמה הטוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים