מדוע דורשת אלפבית לעצור את המכונית האוטונומית של אובר?

מסמכים חדשים שהוגשו בתביעה של החברה הבת, Waymo, עלולים להפסיק את בחינת המכונית בנהיגה עצמית של ענקית שיתופי הנסיעות

מריחים כבר את העתיד. אילוסטרציה: BigStock

פרויקט המכוניות בנהיגה עצמית של אלפבית (Alphabet), המכונה Waymo, מבקש לעצור לחלוטין את פיתוח הרכב האוטונומי של המתחרה, אובר (Uber), כך ניתן ללמוד ממסמכים חדשים שהוגשו בבית המשפט הפדרלי בסוף השבוע.

המסמכים החדשים הם חלק מתביעה של Waymo, שהוגשה נגד אובר כבר בחודש שעבר, שבמסגרתה מבקשת החברה לקבל צו מניעה זמני אשר יאסור על הענקית המצליחה לשיתופי נסיעות את בדיקות הרכב בנהיגה עצמית שלה.

הטענה: מהנדסי גוגל שעברו לאובר גנבו את החומרים

המסמכים שהוגשו טוענים כי אובר פועלת תוך שימוש בחומרים גנובים, וכוללים את העדות בשבועה שאותה סיפק מהנדס האבטחה של גוגל (Google), גארי בראון, כך על פי דיווח ב-The Verge.

כפי שנודע בחודש שעבר, עדותו של בראון טוענת כי מהנדס גוגל לשעבר, אנתוני לוונדובסקי, עשה שימוש בנייד האישי שלו בכדי להוריד 9.7 ג'יגה בייט של חומרים סודיים הקשורים בפרויקט הנהיגה עצמית של גוגל בחודש בדצמבר 2015.

לדברי בראון, המכשיר של לוונדובסקי הותיר שובל ברשומיה של גוגל, מה שהפך את המעקב אחריו לקל במיוחד. בראון גם אומר שישנן ראיות כי שני מהנדסי גוגל אחרים לשעבר, ראדו ראדוטה וסמיר קשירסאגר, עזרו אף הם להוריד חומר חסוי שהיה שייך לפרויקט המכונית בנהיגה עצמית של ענקית הטכנולוגיה.

להביא את יתרונות הנהיגה העצמית אל העולם

בינואר 2016 עזב לוונדובסקי את עבודתו בגוגל בכדי להקים חברת הובלות בנהיגה אוטונומית, שכונתה אוטו (Otto) ואשר נרכשה על ידי אובר כמה חודשים לאחר מכן בעבור 680 מיליון דולרים. בעקבות הרכישה עברו גם ראדוטה וקשירסאגר לאובר ביחד עם לוונדובסקי.

הפיילוט של פרויקט הנהיגה העצמית של אובר עצמה עלה לאוויר באופן רשמי בפיטסבורג בספטמבר.

בתגובה על בקשת צו המניעה הזמני שהתקבלה בסוף השבוע, שלח דובר אובר את אתר Engadget לתגובת החברה הקודמת לנושא התביעה שבה נאמר: "אנו גאים מאוד בהתקדמות שעשה הצוות שלנו. סקרנו את טענות Waymo והחלטנו שהן מהוות ניסיון מופרך להאט את המתחרה ואנחנו מצפים להתגונן בחירוף נפש כנגדם בבית המשפט. בינתיים, נמשיך בעבודה הקשה שלנו להביא את יתרונות הנהיגה העצמית אל העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים