מה יקרה לחשבון הטוויטר הרשמי של אובמה לאחר שטראמפ יושבע לנשיאות?

דונלד טראמפ עומד להיכנס לנעליו הגדולות של ברק אובמה, שאיתן יירש גם את 13.5 מיליון העוקבים שצבר הנשיא היוצא במשך למעלה משמונה שנים ברשת החברתית המצייצת

הטוויטר שלי הוא ברשותי! ברק אובמה, נשיא ארצות הברית. צילום: יוטיוב

מחר, יום ו' ה-20 בינואר, יושבע נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, לתפקידו. עם התפקיד רם הדרג יגיעו אל ידיו של טראמפ מיליוני סמכויות ותפקידים, ויחד איתם גם נוכחות כנשיא בזירה האינטרנטית בכלל ובמדיה החברתית בפרט.

טוויטר (Twitter) הפכה עם הזמן ולאורך קמפיין הבחירות של טראמפ לרשת החברתית המועדפת על המועמד הפרובוקטיבי והדעתן, שגם לאחר היבחרו הוסיף להשתמש בה באמצעות חשבונו האישי לעתים קרובות.

"כישורי המדיה החברתית שלי מילאו תפקיד מרכזי בניצחוני", אמר טראמפ בסיכום מסע הבחירות שלו וציין שימשיך להשתמש במדיה החברתית ובטוויטר גם במשרתו החדשה, כנשיא ארצות הברית. עם זאת הבטיח טראמפ להיות מרוסן יותר בתפקידו הרשמי.

יורש עוקבים ומביא לא מעט משלו

החל ממחר עומד טראמפ לקבל לידיו את חשבון הטוויטר של נשיא ארצות הברית – חשבון POTUS@ – ויחד איתו לזכות במקבץ עצום של חסידים ועוקבים – 13.5 מיליון ליתר דיוק. אלו יתווספו לאוהדים הקיימים של כוכב הטלוויזיה והמיליארדר, אשר לו 20.1 מיליון עוקבים בחשבון realDonaldTrump@ שבבעלותו.

לא ברור כיצד יבחר הנשיא טראמפ לנהל את האינטראקציה שלו עם הציבור במרחב הקיברנטי וברשת המצייצת, אבל מה שכבר ידוע הוא כי בכוונת הנשיא הנכנס להמשיך לפעול גם בחשבון האישי שלו.

"אני מעדיף פשוט לתת לזה להצטבר ופשוט לשמור את זה realDonaldTrump@", אמר טראמפ לסאנדיי טיימס (Sunday Times), שבנוסף אמר גם שכאשר כל חשבונות המדיה החברתית שלו – טוויטר, פייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram) – משולבים יחדיו, יש לו 46 מיליון עוקבים.

אובמה, מישל וביידן – לארכיון הלאומי

ומה יקרה עם כל 346 הציוצים של אובמה מחשבון POTUS@? אלו יועבר לארכיון על ידי מנהל הארכיון הלאומי של ארצות הברית, ה-NARA (ר"ת National Archives and Records Administration) וימצאו תחת חשבון הטוויטר החדש POTUS44@.

גורל דומה צפוי גם לכל חשבונות הטוויטר האחרים של הבית הלבן – ביניהם למשל FLOTUS@ של מישל אובמה, או VP@ של סגן הנשיא ג'ו ביידן. הדבר נכון גם לגבי חשבונות הרשתות החברתיות האחרים של אובמה. אלפי התמונות וקטעי הווידיאו הרבים של הנשיא הנוכחי יכנסו גם הם לארכיון ובעתיד יהיו זמינים להורדה, בעבור מי שיחוש צורך לצפות בהם בתדירות גבוהה בשל געגועים עזים לימי אובמה העליזים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים