תרימו טלפון – ווטסאפ ברזיל נחסם

שופטת בבית המשפט הברזילאי בסאו פאולו הורתה לחברות התקשורת במדינה לחסום את שירותיה של האפליקציה למשך 48 שעות ● הסיבה: אי הציות שלה לצו שניתן כבר ביולי השנה, כשהתבקשה לסייע לרשויות בברזיל בחקירה פלילית

בקרוב עם דפדפן. ווטסאפ

אם אתם הוריהם של מוצ'ילרוס שמטיילים בימים אלו בדרום אמריקה, או יותר נכון בברזיל ספציפית, ואתם נוהגים לפטפט איתם באמצעות הווטסאפ (WhatsApp) הרי שהידיעה הזו עלולה להעציב אתכם – עקב החלטת בית משפט מפתיעה, וראשונה בתולדות האפליקציה שמלווה את חיינו מאז 2007, נחסמו שירותיה של ווטסאפ בברזיל ל-48 שעות. אין ברירה – אם רוצים קשר עם מי שמבלה בארץ הקרנבל צריך פשוט לצלצל אליו.

שופטת בבית המשפט הברזילאי בסאו פאולו הורתה לחברות התקשורת הפועלות במדינה לחסום את שירותיה של אפליקציית ווטסאפ למשך שתי יממות תמימות. הסיבה לחסימה היא אי-ציות של האפליקציה לצו בית משפט שניתן לה כבר ביולי השנה, עת נתבקשה לסייע לרשויות ברזיל בחקירה פלילית שניהלו. מאחר שווטסאפ סירבה להיענות לדרישה, היא נחסמה החל בחצות אמש (ארבע לפנות בוקר לפי שעון ישראל) ותמשיך להיות לא פעילה עד לאותה השעה ביום ו' בלילה, זאת אומרת, עד שבת לפנות בוקר לפי שעוננו.

אחד בוכה שני צוחק

על אף שלחסימתה של ווטסאפ יש, כמובן, מתנגדים רבים ושיהיו אפילו מי שכנראה ייפגעו מהדבר (לפחות פגיעה מסוימת), הרי שיש גם אחרים שנהנים מההשלכות החסימה. החברה המתחרה בשירותים של ווטסאפ, טלגרם (Telegram) הרוסית-גרמנית (שבעבר הלא רחוק התמודדה בעצמה עם דרישת שלטונות רוסיה להשבתתה) צייצה בטוויטר (Twitter) ובישרה לעולם כי בשעות האחרונות בלבד נרשמו לא פחות ממיליון משתמשים ברזילאים חדשים לשירותיה.

לפי דיווחים, על אף שלחסימה אין קשר, לפחות לא כזה הנראה לעין, עם צנזורה, מספר חברות תקשורת מקומיות כנראה קיבלו השראה מהחסימה ושעכשיו יעשו פעולות משלהן כדי ששירותי מסרים מידיים אחרים, כגון המסנג'ר של פייסבוק (Facebook) או iMessages של אפל (Apple) יחסמו גם הם. ואם בצנזורה עסקינן הרי שיש מי שישמח גם לקראתה – נשיא הפרלמנט הברזילאי שנבחר רק לפני כשנה הודיע כי בכוונתו לקדם חקיקה שתאפשר הסרת תכנים "לא ראויים" מהרשתות החברתיות וכן לדחוף להגבלת גישה לאתרים מסוימים שלא עומדים בקריטריונים לא ידועים, וזאת בניגוד גמור לחוק שקיבלה המדינה לפני כשנה וחצי ושקבע שלממשלה אסורה התערבות בתכני הרשת ובאופן השימוש של האזרחים בה.

וכיאה לכל דרמה עולמית ראויה, הרי שיש בסיפור גם זווית ישראלית: ל-Vivo, חברת הסלולר הגדולה בברזיל, יש מנכ"ל ישראלי, עמוס גניש, שמו. גניש שהתראיין בקיץ האחרון לאתר החדשות Folha de S.Paulo אמר בראיון שלתפישתו, פועלה של אפליקציית ווטסאפ הוא על תקן "פיראטיות טהורה". עוד טען גניש כי לצורך שירותיה משתמשת האפליקציה במספרי הניידים שנותנות ספקיות הסלולר ללקוחותיהן וזאת מבלי לשלם לספקיות בכלל. "אין לי דבר אישי כנגד ווטסאפ. מדובר בכלי נהדר. אבל גם ווטסאפ צריכה להיות מחויבת לחוקי המשחק כמו כולם, והעובדה שבברזיל עובד מפעיל בלי רישיון היא בעייתית מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים