מקום לדאגה: טוויטר מזהירה משתמשים שייתכן שהותקפו על ידי מדינה

לפי ההודעה של החברה, ההאקרים ניסו ככל הנראה להשיג מידע כגון כתובות מייל ו-IP, וכן מספרי טלפון ● לא ניתנו הסברים נוספים בנוגע לחקירה או למשמעות הדברים

עשור של ציוצים? לא אצלי. צילום: BigStock

דיווחים של אתר החדשות הטכנולוגיות Motherboard ושל הפייננשל טיימס (Financial Times) מספרים כי בסוף השבוע הוציאה הרשת החברתית טוויטר (Twitter) התרעה ראשונה מסוגה, שהועברה למספר משתמשים והזהירה אותם שייתכן שעברו מתקפת האקרים מטעם מדינה. התוקפים, על פי ההערכה, ניסו לשים את ידם על מידע רגיש בחשבונם.

בהודעתה של הרשת נאמר כי אין אינדיקציה שההאקרים אכן השיגו את המידע הרגיש ממה שכונה בהודעה "קבוצה קטנה של חשבונות" שהיו על הכוונת שלהם. לפי ההודעה, ההאקרים ניסו ככל הנראה להשיג מידע כגון כתובות דוא"ל ו-IP וכן מספרי טלפון. הודעת הרשת לא הוסיפה עוד הסברים בנוגע לחקירה או למשמעות הדברים.

אחד מהחשבונות שקיבלו את האזהרה הוא חשבונו של קולדהאק (Coldhak) הקנדי, שלפי הגדרתו הוא ארגון ללא מטרות רווח המוקדש לקידום הפרטיות, הביטחון וחופש הביטוי. הארגון אישר שאכן הוזהר בידי טוויטר, ואף סיפק ביוזמתו דיווחים ממשתמשים אחרים, שסיפרו שקיבלו גם הם את הודעת הרשת החברתית המצייצת. הן קולדהאק והן המשתמשים האחרים לא ציינו מה הייתה להערכתם הסיבה להתקפה דווקא עליהם. אחד ממייסדי קולדהאק, קולין צ'יילדס, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) ש"הארגון כלל לא הבחין בהשפעה כלשהי של המתקפה".

בגדול ניתן לומר שכיום הנפגעים מסייבר הם פשוט כולם. סוכנויות ממשלתיות, עסקים וכלי תקשורת – נפרצו כבר בידי האקרים. עם זאת התרעתה זו של טוויטר היא האחרונה שנמסרה על רקע חששות גוברים שנשמעים בזמן האחרון לגבי התקפות סייבר שמאחוריהן עומדים ארגונים בחסות ובמימון המדינה. גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) החלו גם הן לפרסם באחרונה אזהרות למשתמשיהן על כך שייתכן שהיו יעד למתקפות דומות. דיווחיהן של חברות אלו, כמו גם של טוויטר, מספקים ללא ספק סיבה לדאגה לכל מי שחרד לפרטיותו, ובמיוחד למי שמאמין בכך שאל לה למדינה לרגל אחרי אזרחיה, אלא אם יש בידיה חשדות וודאיות בנוגע למעורבותם של אלו בפשע וכן צו בית משפט המאשר לה לעשות כן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים