אלון בן צור, בינת: "המשימה העיקרית של המנמ"ר בשנתיים הבאות – 'לעטוף' את הלקוח"

"על המנמ"ר לייצר את החזון, ליצור ערך ולצמצם את ההוצאות בארגון - ולשם כך הוא צריך להשתנות, להוביל את השינוי הארגוני ולהיות תומך עסקי", אמר בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים

"הקרב על הלקוח הולך ומתעצם. הלקוחות של הארגון מגלים פחות נאמנות מבעבר ולכן, ה-IT נדרש 'לעטוף' את הלקוח, על מנת לסייע לארגון בהגדלת המכירות ובהקטנת הנטישות. זו תהיה משימתו העיקרית של המנמ"ר בשנתיים הבאות", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים.

בן צור דיבר בפתח כנס בהשתתפות 200 לקוחות בכירים של בינת, שהתקיים היום (ד') ביערות הכרמל בהנחיית אתי שני, סמנכ"לית השיווק של בינת תקשורת ומחשבים.

לדברי בן צור, "יש למנמ"ר הרבה כובעים: האסטרטג, מנתח הסיכונים, מנתח המידע ומוביל השינוי. כעת נוסף לו עוד תפקיד: מי שיידרש להובלת שינוי עסקי. לצד היותו מנהל המיחשוב, עליו לייצר את החזון, ליצור ערך ולצמצם את ההוצאות בארגון. לצורך כך, עליו להשתנות, להוביל את השינוי הארגוני ולהיות תומך עסקי".

"העידן שלנו שייך ללקוח: הכוח עובר אליו, יש לו יותר מודעות ויותר אפשרויות בחירה. על המנמ"ר ומערך ה-IT להקיף אותו בכל מחזור חיי רכישת המוצר, החל משלב הבחינה, דרך הרכישה עצמה, עבור בתחזוקה ועד רכישת המוצר הבא והמלצה לחברים. כך ה-IT ייצר את הבידול התחרותי. יש לבצע זאת באופן מתמשך עם כל מרכיב בתהליך", ציין.

בן צור כינה את שלוש מגמות העל בעולם ה-IT – מיחשוב הענן, ה-Big Data והסייבר – "שלוש אבני בניין משמעותיות שנראה בשנים הבאות. הענן ישפיע על ההתייעלות ועל צמצום ההוצאות. הוא מספק אג'יליות וחיסכון בניצול אנרגיה, נדל"ן, ניצול משאבים ופריסתם לפי דרישה, ומביא לצמצום הפערים בידע הטכנולוגי. בינת משקיעה בתחום עשרות מיליוני שקלים ותשיק באפריל את התשתית כשירות (IaaS) שלה. על ה-Big Data יש הרבה דיבורים אבל בסוף יבואו גם הפרויקטים, כי ארגונים מבינים שהמידע הוא הנפט החדש, תיבת הזהב. הערך ומקור הרווח יגיעו מניתוח הנתונים, מאחר שמחצית מהמידע הארגוני הוא אודות הלקוח. עולם הסייבר יספק את האמון שמאפשר לבצע עסקים. אבטחת הסייבר תהיה תנאי להצלחה של עסקים וה-Big Data יסייע בזיהוי מתקפות סייבר".

רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוורהוא ציין כי ב-2013, תקציבי ה-IT נשארו כמות שהם או קטנו ב-75% מהארגונים – נתון גרוע יותר מהתחזיות, שעמדו על 56%. "ה-IT עדיין לא נתפס בארגונים כמבדל עסקית וכזה שיביא לשינוי המיוחל", אמר.

"צריך לשבור את מודל הדטה סנטר הנוכחי"
"כשייבנה הדטה סנטר העתידי, יש צורך לשבור את המודל הקיים, של הדטה סנטר הנוכחי, בגלל כניסת מיחשוב הענן", כך אמר רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור. "מחקרים מעלים שעלות שרת ללקוח פנימי היא פי 100 מזו של שרת זהה בענן. לכן, הענן הרבה יותר כדאי".

לדבריו, "במקביל למעבר של ה-IT לתצורת ענן קיימת מגמה חדשה ברשת, שמאפשרת לשפר את היעילות העסקית, הלוא היא SDN – רשת מוגדרת תוכנה. היא נותנת יכולת גידול לפי דרישה ללא החלפת ציוד, עם רמת אבטחה גבוהה. שילוב מיחשוב הענן עם ה-SDN יביא לדטה סנטר בעלות סבירה, עם אבטחת מידע ומהירות עסקית".

זיסאפל התייחס בדבריו לארבע מגמות בעולם ה-IT: "העובדה שלמרות הגידול ברוחב הפס, ביצועי האתרים נהיים טובים פחות, בשל ריבוי דפים והעלאת תכני וידיאו; הצורך לטפל בריבוי היבטים בעולם אבטחת המידע והסייבר; הפיכת עולם ה-IT למעונן; והמיחשוב הנייד".

הוא הוסיף כי "המנמ"רים צריכים להתחיל לחשוב על המגמות הללו ולא לעשות מהפכה, אלא לקחת נגיעות נקודתיות של הטכנולוגיות הקיימות על מנת לשנות את מבנה ה-IT שלהם".

יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד-בינת. צילום: קובי קנטורבהמשך דיבר זיסאפל על החברה בראשה הוא עומד ואמר כי "היא עוסקת באיזון עומסים והגנה מפני מתקפות סייבר, ומונה 900 עובדים, מחציתם בישראל. המחזור השנתי שלה מגיע לכ-200 מיליון דולר, עם רווח של עשרות מיליוני דולרים. 98% מהמכירות שלנו נעשות בחו"ל, כשהשוק הגדול ביותר הוא ארצות הברית. למרות זאת, אנחנו רואים חשיבות בלקוחות בארץ – מהמגזר הממשלתי-ביטחוני ומהתעשייה".

מערכי ה-IT כאיברים בגוף האדם
יהודה זיסאפל
, יו"ר קבוצת רד-בינת, אמר כי "אנחנו חיים בעולם בו יש גישה למידע בכל מקום וזמן. הענן מאפשר נגישות תמידית למשאבי מחשב ואפליקציות, אך קיימת סתירה בין זה לבין צרכי אבטחת המידע".

הוא דימה את מערכי ה-IT בארגונים לגוף האנושי. "הברזלים והחומרה הם האיברים השונים, התוכנות והאפליקציות הן המוח ורשת התקשורת היא מערכת העצבים. אנחנו, בבינת, מספקים את כל שנדרש כדי שהאנשים יהיו בריאים", ציין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Assaf Zur

    מנהלים רבים, מבינים כיום כי חשיבותו של המודל העסקי קריטית לפחות כמו חשיבות השירותים והמוצרים שמספקת החברה ללקוחותיה. לפיכך, הציפייה ממנמ"רים בשנים מכוונת ליצירת ה-"IT הנכון" (לפי גרטנר), כזה התומך במודל העסקי של החברה. הפער מתחיל בד"כ מחוסר בהירות כולל לגבי המודל העסקי בחברות שאינו בהיר לכל הפונקציות בחברה, וממשיך בחוסר היכולת ליצר שפה אחידה ופלטפורמה ברורה לעיצוב מודלים חדשים. על המנמ"רים ראשית להבין וללמוד את המודל העסקי, לייצר את ה- "IT הנכון" ולהמשיך להיות זרוע פעילה בעיצוב הערך המוצע של החברה. דוגמאות רבות ניתן למצוא בשוק למקומות בהם הבנת המודל העסקי ע"י גופי ה- IT הובילה חברות לפיתוח מודלים עסקיים מנצחים, ודוגמא מובילה לכך היא הקמת Amazon AWS מתוך חברת Retail

אירועים קרובים