שמעון פרס, נשיא המדינה: "ישראל יכולה לעזור באמצעות ההיי-טק למדינות אחרות במזרח התיכון"

"ההיי-טק עוזר לישראל להתקיים במקום שאין בו הרבה יתרונות פיזיים, וישראל יכולה לסייע באמצעותו במלחמה נגד הפיכת האזור למדבר", אמר הנשיא בביקור שערך היום (ב') במשרדי גוגל ישראל ● פרס ציין, כי הוא מנהל בימים אלה מגעים עם האיחוד האירופי בניסיון למנוע את החרמת ההתנחלויות ולאפשר את השתתפותה של ישראל בתוכנית Horizon 2020 ● הוא אף קרא להשקיע את הרווחים מהגז הטבעי במדע ובטכנולוגיה

"ישראל היא מדינה קטנה בשטח אבל גדולה בחדשנות. הישראלים מלאי דמיון, לא שבעי רצון ותמיד מחפשים את החדש", כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, באירוע למפתחי יישומים לאנדרואיד (Android) שנערך היום (ב') במשרדי גוגל (Google) ישראל בתל אביב. לדבריו, "כיום ברור שאי אפשר לצמוח אלא בעזרת החדשנות. האדם מפתח רעיונות והרעיונות יעזרו לנו להתקדם".

"המדע והטכנולוגיה הם מציאות חדשה", אמר פרס. "אין מספיק אדמה ואוויר לנשימה, אבל יש מספיק טכנולוגיה. ההיי-טק עוזר לישראל להתקיים במקום שאין בו הרבה יתרונות פיזיים, כולל בתחום החקלאי, ואנחנו יכולים לעזור באמצעותו לחקלאות במזרח התיכון, שהולך והופך מדברי, כתוצאה מניצול רב מדי של האדמה והמים. למשל, לעזור למצרים, באמצעות הטכנולוגיות הישראליות, לחפות על כמות המים שהולכת וקטנה בנילוס". ככלל, לדבריו, "מרגע שהאדם עבר מקיום על אדמה לקיום על מדע, העולם השתנה. המדע מוביל לכך שאין צורך בממשלות ואמנם, הן במשבר עמוק". הוא הוסיף, כי "הייתי משקיע את כל הכסף מהגז הטבעי במדע ובטכנולוגיה. החזון שלי הוא שלום מושתת על מדע וטכנולוגיה".

הוא התייחס במהלך דבריו גם לכוונה בישראל לצאת מתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי, לאחר שזה הודיע, כי הוא מחרים את ההתנחלויות. פרס אמר, כי "מדובר בתוכנית יוצאת מן הכלל שעתידה להניב לישראל יתרונות רבים. אני מנהל מגעים עם האיחוד האירופי שלא להחרים את ההתנחלויות ובכך לפתור את הנושא הזה".

פרס סקר במהלך ביקורו פיתוחים של סטארט-אפים שונים מהארץ ומעמק הסיליקון בארצות הברית, כולל של מפתחי משחקים לאנדרואיד, שמהווים חלק מסדנת Code-lab של גוגל. הנשיא השיק במהלך הביקור את הסדנה ואמר, כי "גוגל היא חברה שמטרתה לעזור ועל ידי העזרה היא עצמה נעזרת".

אחד הפיתוחים מהם התרשם פרס הוא מכשיר שמיועד לעיוורים וללקויי ראייה של חברת אינפריס (Inpris), שמשלב מקלדת ברייל ומסך מגע, ומאפשר למשתמשים ליצור באמצעות המגע אותיות. הפיתוח אף מאפשר למשתמש לשמוע את האותיות אותן הוא יוצר או מקליד. פרס כינה את הפיתוח "גאוני ומבריק". פיתוח נוסף שהוצג לנשיא הוא רובוט נוסע מבוסס אנדרואיד, שנוצר כמחווה לממציא הסאגוויי, כחלק מתוכנית ללימוד רובוטיקה לילדים בכיתות א'-י"ב.

נשיא המדינה אף קרא למשרד החינוך "להחליט אילו משחקים להכניס למערכת החינוך, כי למשחקים יש תפקיד מחנך". לדבריו, "צריך לתת לתלמידים בכיתות י"א-י"ב לעבוד שעתיים ביום בחברות כמו גוגל. הם ילמדו כאן יותר מאשר בבית הספר".

ליוו את פרס במהלך ביקורו מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, ופרופ' יוסי מטיאס, מנהל מרכזי המו"פ של גוגל בישראל. פרופ' מטיאס אמר, כי "כשנותנים לנוער של היום את הפלטפורמה הנכונה והגירויים הנכונים, היכולת שלהם גדולה משל הדורות הקודמים. המטרה שלנו היא לתת להם אותם".

הנשיא אף התייחס במהלך הביקור למצב בסוריה ואמר, כי "כשאני רואה ילד סורי נחנק מגזים אני מרגיש מחנק בגרון. ילד הוא ילד ואם זאת אם. העולם צריך להוציא את הנשק הכימי מסוריה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחרי גיל 40

    יכול לעזור, בטח יכול. ״עניי עירך קודמים״ מכיר את זה? תראה מה קורה כשעובדים אחרי גיל 40 נפלטים מהייטק... הדרך חזרה הופכת לכמעט בלתי אפשרית! תפעל קודם כל פה אחר כך תעזור לשכנים שכל כך אוהבים אותנו....

אירועים קרובים