חיל הים צפוי לעבור ממסדי נתונים בפיתוח עצמי למוצרי מדף; ההיקף: עשרות מיליוני שקלים

החיל בוחן כמה סוגים של מסדי נתונים: DB2 של יבמ, מסד הנתונים של אורקל ו-SQL של מיקרוסופט, כמו גם כמה חברות קטנות יותר ● הרצון להגר ממסדי הנתונים הקיימים לאלה המסחריים נובע מהצורך ביותר נפח ובביצועים רבים יותר ומהירים יותר ● פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI, מעריך שהרציונל של חיל הים הוא הביצועים והפונקציונליות שמספקות המערכות המסחריות כיום - ולא היו קיימים בעבר

מערך ה-IT המבצעי של חיל הים שוקל להחליף את מסדי הנתונים שלו – כך נודע לאנשים ומחשבים. הבחינה של הנושא נעשית בימים אלה וההחלטה צפויה להתקבל במהלך החודשים הקרובים. היקפו של הפרויקט, שצפוי להיות ממומש במהלך 2014-2015, לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים.

בחיל הים בוחנים בימים אלה כמה סוגים של מסדי נתונים: DB2 של יבמ (IBM), מסד הנתונים של אורקל (Oracle) ו-SQL של מיקרוסופט (Microsoft), כמו גם כמה חברות קטנות יותר שפועלות בעולם זה.

מסדי הנתונים של חיל הים משרתים מערכות זמן אמת והרצון להגר ממסדי הנתונים הקיימים לאלה המסחריים נובע מהצורך ביותר נפח, לטובת תחקור נתונים לאחור, ומהצורך בביצועים רבים יותר ומהירים יותר. היקף הנתונים הקיים במערכות ה-IT המבצעיות של חיל הים עומד על כמה פטה-בייטים בודדים.

פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI. צילום: קובי קנטורגורמים בשוק העריכו שאם חיל הים ירכוש את מסדי הנתונים, יהיה זה מחברה אמריקנית, מאחר שרכישה שכזו תוזיל את העלויות ותהיה בכספי "דולר סיוע". הוזלה נוספת תיעשה בשל עבודה פנימית, "בתוך הבית", של פרויקט הגירת הנתונים ממסדי הנתונים הקיימים לאלה החדשים שיירכשו.

לדברי פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI, "מבלי להתייחס לחיל הים באופן ספציפי, הסיבה לפיתוח עצמי של מערך IT בארגון כלשהו ולא לרכישת תוכנת מדף נובעת מהצורך בפונקציונליות מסוימת או בביצועיים ייחודיים ויוצאי דופן – כאלה שלא קיימים בשוק האזרחי. סביר להניח שזה היה המצב לפני שנים רבות, כשאנשי ה-IT של חיל הים פיתחו את מסדי הנתונים שלהם בעצמם. בחלוף השנים, תחום מסדי הנתונים הלך ונהיה מורכב, ומנגד עלו הדרישות מצד המשתמשים לשליפת הנתונים ולתחקור שלהם לעומק. לצד המורכבות, המוצרים הקיימים כיום בשוק מספקים ביצועים ופונקציונליות שלא היו קיימים בעבר, וזה, יש להניח, הרציונל העומד מאחורי תהליך הבחינה של חיל הים".

אירועים קרובים