מומחה לעיצוב העיד: סמסונג העתיקה את מכשירי iPhone של אפל

המומחה שהעלתה אפל להעיד במסגרת המשפט שנערך בינה לבין סמסונג קבע שסמסונג העתיקה מאפייני עיצוב רבים של מכשירי ה-iPhone, לאחר שהשקת מכשירים אלה גרמה ל-"משבר עיצובי" בה ● הוא אף אמר שהצרכן הממוצע מקבל את הרושם שהמוצרים נראים אותו הדבר

השקת מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple) ב-2007 גרמה ל-"משבר עיצובי" בסמסונג (Samsung), שבעקבותיו החלה זו להעתיק את המכשירים החדשים – כך עולה מעדותו של פיטר ברסלר, פרופסור בעל ניסיון רב בעיצוב מכשירי אלקטרוניקה, שעל שמו רשומים כ- 70 פטנטים. אפל העידה את פרופ' ברלסר בדיון שנערך אמש (ב') בבית המשפט הפדרלי בסן חוזה שבקליפורניה, במסגרת המשפט שמתנהל בין שתי החברות.

פרופ' ברסלר, מרצה באוניברסיטת פנסילבניה והבעלים של פירמת העיצוב Bressler Group, הציג בעדותו ניתוח מפורט של מוצרי סמסונג מול מכשירי iPhone ומחשבי iPad. במהרה הפכה העדות לדיון בהבדלי העיצוב בין המכשירים של שתי החברות. זאת לאחר שצ'רלס ורהובן, הפרקליט של סמסונג, נעזר בתמונות ובמכשירים פיזיים כדי לאושש את עמדתו.

הדיון התמקד בקימורים שונים בפינות המכשירים, מבנה השוליים של המסך, מיקומים שונים של שקעי אוזניות ואף עובי שונה של המסגרת.

"אתה מבקש ממני להשוות חמאת בוטנים לתרנגול הודו", התלונן פרופ' ברסלר בתום כשעה של מתקפה חזיתית, ו-ורהובן מיהר לשאול אותו איזה מכשיר הוא חמאת בוטנים ואיזה תרנגול הודו. "הצופה מהצד אף פעם לא יבחן את המכשירים בחינה כה קפדנית", השיב פרופ' ברסלר.

"הרושם הכללי של הצופה מהצד יהיה שהמכשירים נראים בעיקרון אותו דבר", טען המומחה בעדותו. "אני לא מאמין שהוא יבחן שורה של פרטים כה קטנים, בזה אחר זה". פרופ' ברסלר הוסיף, כי הוא קרא תצהירים של עובדי אפל ומצא שהחברה מיישמת תהליכי ייצור מיוחדים. הוא בחן את המכשירים השונים ועבר על הפטנטים שרשמה אפל לפני שקבע שסמסונג העתיקה מאפייני עיצוב רבים של אפל.

שתי ענקיות האלקטרוניקה, שאחראיות למכירה של יותר ממחצית מהטלפונים החכמים ברחבי העולם, מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות, במסגרת המערכה על שוק המכשירים הניידים – אחד השווקים הלוהטים ביותר בעולם כיום.

על כף המאזניים מוטל משקל רב: מבחינתה של אפל, הפסד במשפט עלול למוטט את האסטרטגיה המשפטית הבינלאומית שלה, שבאמצעותה היא מנסה להילחם בבתי משפט במדינות רבות ברחבי העולם מול המכשירים המתחרים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). מצד שני, סמסונג מסתכנת בצווים שיאסרו על השיווק של מכשירי גלאקסי (Galaxy) המצליחים מתוצרתה – טלפונים חכמים ומחשבי לוח – ברבות ממדינות העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים