ח"כ רונית תירוש: "הטכנולוגיה גורמת לנו להיות עירומים כביום היוולדנו"

"קיימת רמה גבוהה של בוטות ברשת, ואנחנו, הפוליטיקאים, 'חוטפים' בה", אמרה ח"כ תירוש, יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ● לדבריה,"יש כאלה שמרשים לעצמם להתבטא ברשת באופן חריף יותר מזה שהיו מרשים לעצמם במרחב הפיזי" ● היא ציינה, כי פוליטיקאים רבים משתמשים ברשתות חברתיות ועליהם "להבין באיזו פלטפורמה הם נמצאים"

"הטכנולוגיה המתפתחת במהירות מביאה אותנו למצב בו אנחנו עירומים כביום היוולדנו. לפני ראיון עבודה, מועמד יכול לקרוא כל פריט מידע אפשרי על הבוס", כך אמרה ח"כ רונית תירוש, יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

ח"כ תירוש השתתפה בפאנל אותו הנחתה העיתונאית אילנה דיין במסגרת אירוע שערכה גוגל (Google) ישראל. האירוע נערך ב-וילה בגני התערוכה בערבו של יום ב' השבוע, לרגל הגעתו ארצה של אריק שמידט, יושב ראש ענקית החיפוש.

לדברי ח"כ תירוש, "אנחנו לא מבינים היטב את המרחב הקיברנטי לאשורו. אין מודעות לרמת החשיפה הקיימת ברשת". היא ציינה, כי על המשתמשים ברשת, ובהם פוליטיקאים, להיות עקביים בדבריהם על גבי הפלטפורמות השונות, אל מול קהלים רבים. "קיימת רמה גבוהה של בוטות ברשת, ואנחנו, הפוליטיקאים, 'חוטפים' בה", הוסיפה. "יש כאלה שמרשים לעצמם להתבטא ברשת באופן חריף יותר מזה שהיו מרשים לעצמם במרחב הפיזי".

הבלוגר עידו קינן. צילום: ניב קנטורהיא ציינה שפוליטיקאים משתמשים בפלטפורמות רבות ברשת, ביניהן טוויטר (Twitter) ופייסבוק (Facebook). "יש מציאות מתפתחת ואנחנו זורמים איתה, אבל יש להבין בדיוק באיזו פלטפורמה אנחנו נמצאים. יש למצוא לעשות ברשת שימושים מושכלים ותרבותיים", סיכמה.

"המקבילה האינטרנטית של עמוד 17 למטה"
הבלוגר עידו קינן תיאר כיצד הצליחה הצעירה החילונית טניה רוזנבליט לעורר סערה תקשורתית לאחר שעלתה לפני כמה חודשים על אוטובוס, סירבה לשבת מאחור, כפי שדרשו ממנה נוסעים חרדים – והותקפה. היא תיעדה את התקיפה, ציין קינן, העלתה  את החומרים לפייסבוק ולאחר מכן, "כל התקשורת המסורתית רדפה אחריה".

"מאז שאני ברשת החברתית, נחשפתי להרבה נושאים שונים שלא התעניינתי בהם בעבר", אמר. לדברי קינן, המדיה החדשה מצליחה ליצור שינוי לעומת התקשורת המסורתית. "סיפורים שאין להם סיכוי להיכנס לתקשורת הרגילה מגיעים בדלת האחורית, ונכנסים למקבילה האינטרנטית של עמוד 17 למטה".

ד"ר גיל סמסונוב, שותף במשרד גליקמן-נטלר-סמסונוב. צילום: ניב קנטור"הצבעה דיגיטלית יכולה להביא לנטרול העסקנים"
ד"ר גיל סמסונוב, שותף במשרד גליקמן-נטלר-סמסונוב, התייחס אף הוא למקרה של טניה רוזנבליט ואמר ש-"אני אוהב את הסיפור הזה. הוא נפלא, כי הוא ממצה היבטים שונים של השימוש ברשת". ככלל, אמר, "אני מאוד אופטימי לגבי שימושים קיימים ועתידיים ברשת".

"הייתי פעם בפוליטיקה. לא רציתי להישאר בה, כי כשהייתי נכנס למסעדה והייתי רואה חבר מרכז או עסקן, הייתי חייב לשכוח מהעולם ולגשת אליו", אמר סמסונוב. "לעומת זאת, העידן הדיגיטלי מאפשר לנו שתהיה הצבעה דיגיטלית בתוך המפלגות ולאחר מכן לכנסת. באמצעות הכלי הזה ניתן להעלות את שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת, ובעיקר בבחירות לרשויות המקומיות. הצבעה דיגיטלית יכולה הביא לנטרול העסקנים ולהידוק הקשר בין הפוליטיקאים לעם. יש פה הזדמנות להרחבת מעגל המשפיעים".

"לא נולדה בגלל הרשת דמוקרטיה חדשה"
דב אלפון
, מנכ"ל storyvid.io ולשעבר עורך הארץ, אמר ש-"עם כל הכבוד לגיוס הכספים של ברק אובמה, שהשיג הרבה תרומות קטנות בעזרת הרשת, בא שלדון אדלסון ונותן לרפובליקאים 100 מיליון דולרים רק בשבוע האחרון".

דב אלפון, מנכ"ל storyvid.io ולשעבר עורך הארץ. צילום: ניב קנטוראלפון התנגד לדבריו של שר החינוך, גדעון סער, בכנס ואמר ש-"לא נולדה בגלל הרשת שום דמוקרטיה חדשה. ראינו את ההמונים מתארגנים למחאה ובמקום לרסס גרפיטי או לשלוח שליחים, הם ביצעו את פעולות התיאום ברשת". לדברי אלפון, "היכולת לגייס המונים בפייסבוק לא הופכת אוטומטית את העולם למקום טוב יותר". הוא ציין, כי סוג של דמוקרטיה ישירה נעשה היום בכמה קנטונים בשווייץ, שם הבוחרים מתאספים בעולם הפיזי ומצביעים על נושאים מסוימים.

עם זאת, אלפון אמר ש-"יש באינטרנט פוטנציאל גדול להרחבת ההשפעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים