מטריקס וקונסיסט הטמיעו מערכות IT לקיצור תהליכי מימון לרכב במימון ישיר; ההיקף: מיליון שקלים

המערכת שהוטמעה, אינטר-ג'ק, מחליפה את התהליכים הידניים באמצעותם אושרו הלוואות למימון רכבים בעבר לתהליכים ממוחשבים, ובכך מקצרת משמעותית את תהליך אישורן ● היא ממחשבת את כל התהליך - החל מהזנת פרטי הלקוח וההלוואה המבוקשת עבור בהעברת מסמכים בין סוכנויות הרכב למערכות מימון ישיר ובדיקת ואישור ההלוואות בזמן אמת וכלה בהחזרת תשובה לסוכנים

מטריקס וקונסיסט הטמיעו פרויקט לקיצור תהליכי ההלוואות למימון כלי רכב בחברת מימון ישיר. הפרויקט החל באוקטובר 2010 והסתיים בימים אלה, והיקפו נאמד בכמיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת אינטר-ג'ק, פרי פיתוח של חטיבת הפתרונות הפיננסיים והטכנולוגיות של מטריקס, המהווה ממשק בין מערכות ה-IT של מימון ישיר לסוכנויות הרכב. בקרוב תחל ההטמעה של המערכת עם 300 סוכנויות רכב עימן עובדת מימון ישיר והיא תשרת אלפי משתמשים. המערכת מחליפה את התהליכים הידניים באמצעותם אושרו הלוואות למימון רכבים בעבר לתהליכים ממוחשבים מבוססי אינטרנט, ובכך מקצרת משמעותית את תהליך אישורן. היא ממחשבת את כל התהליך – החל מהזנת פרטי הלקוח ופרטי ההלוואה המבוקשת עבור בהעברת מסמכים סרוקים בין סוכנויות הרכב למערכות מימון ישיר ובדיקת ואישור ההלוואות בזמן אמת וכלה בהחזרת תשובה לסוכני הרכב במסגרת ממשק המערכת. כל זאת על בסיס תעבורת נתונים מאובטחת בין המערכות.

כמו כן, הוטמעה במסגרת הפיילוט תוכנת פרינט בוס (PrintBOS) של קונסיסט טכנולוגיות מקבוצת קונסיסט להפקת מסמכי ההלוואות למימון רכב באמצעות מימון ישיר. זו מספקת הלוואות למימון רכב בהיקף של יותר מ-160 מליון שקלים בשנה לכ-30 אלף לקוחות. מערכת ניהול הפלטים של קונסיסט מביאה לכך שגודל מסמך הכולל כ-30 דפים אינו עולה על 200 קילו בייט. גודל המסמך היווה גורם מכריע בפרויקט, שכן הוא מהווה מדד בעל השפעה הן על גודל הארכיב והן על תעבורת הקבצים על גבי הרשת. בתהליך החדש שנבנה במימון ישיר הנציג בסוכנות הרכב מעביר את בקשת ההלוואה לחברה באמצעות האינטרנט, מיד מתקבלת תשובה חיובית או שלילית, בהתאם לנתוני הלקוח (גובה משכורת, יכולת החזר וכו'…) ובלחיצת כפתור נוספת מונפקים אלקטרונית מסמכי ההלוואה ונשלחים ישירות אל הנציג לחתימה.

לדברי אמיר עוז, מנהל מחלקת תוכנה במימון ישיר, "בשלב הפיילוט השתתפו 20 סוכנויות רכב ובעקבות הצלחתו יורחב השירות לכל 300 סוכנויות הרכב המעניקות הלוואות לרכישת רכבים באמצעות מימון ישיר, ביניהן אלבר, אוטו דיל ואוטו סנטר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים