שלמה שמאי, הפניקס: "אנחנו מצויים בהליכי בחינה ומחשבה עמוקים לגבי יישום מיחשוב ענן"

שמאי, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל מערכות מידע, ציין ש-"אין לנו כל כך ניסיון במיחשוב ענן ואנחנו בוחנים את הנושא בימים אלה" ● לדבריו, "הוספנו כלי שליטה ובקרה, שמהווים מעין מיחשוב ענן פרטי; ההבדל בין ענן ציבורי לפרטי הוא בהטמעת כלים אלה" ● הוא ציין ש-"הדבר הבא בעולם הענן הוא הטיפול במשתמשים"

"אין לנו, בהפניקס, ניסיון רב במיחשוב ענן. אנחנו ארגון אנטרפרייז שכפוף לרגולציה ובמקביל, גוף IT שנדרש לרמת שירות (SLA) מאוד ברורה וגבוהה מול הלקוחות. בתקופה האחרונה, אנחנו מצויים בהליכים של מחשבה עמוקה ובחינה של כניסה לתחום מיחשוב הענן", כך אמר שלמה שמאי, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל מערכות מידע בחברת הפניקס.

שמאי דיבר בכנס "מכרז ענן" שנערך אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה הכנס היה פלי הנמר, נשיא הקבוצה. במסגרת הכנס הוצגו צרכי המנמ"רים לתחום הענן בפאנל אותו הנחה רפאל פוגל, מנהל ועידות מקצועיות באנשים ומחשבים, ולאחר מכן הוצג היצע ספקיות ה-IT כמענה לדרישות המנמ"רים.

לדברי שמאי, "כל אחד מגדיר את הענן 'ענן לפי הצרכים'. בהפניקס הבינו שווירטואליזציה זה דבר טוב ויישמו זאת. בשנים האחרונות הרחבנו את הווירטואליזציה בחדרי המחשב שלנו וכעת היחס בין השרתים הווירטואליים והפיסיים עומד על 1:13-1:15 לטובת הווירטואליים".

"הוספנו כלי שליטה ובקרה", אמר. "זה מעין מיחשוב ענן פרטי. ההבדל בין מיחשוב ענן ציבורי לפרטי הוא בהטמעת כלים אלה. היכולת שלי, כמנהל התשתיות, לתת שירותים ולהקציב משאבי מיחשוב פר פעולה, כך שאהיה במצב בו אוכל לווסת ולנצל את המשאבים בצורה יעילה, היא שם המשחק".

אייל צפריר, סמנכ"ל המגזר העסקי בבזק בינלאומי. צילום: פלי הנמרשמאי סיכם בציינו, כי "הדבר הבא אחריו לעשות בעולם הענן הוא הטיפול במשתמשים, כדי שהם יוכלו להפעיל בעצמם משהו מורכב והלקוח הפנימי יוכל לעשות זאת ולשלם על השירות או היישום".

"שתי החברות" בבזק בינלאומי

אייל צפריר, סמנכ"ל המגזר העסקי בבזק בינלאומי, אמר שהחברה "מביאה לשוק טכנולוגיות, תפיסות ומוצרים שעל בסיסם היא בונה כיום את תשתיות של המחר". לדברי צפריר, עד לא מכבר CTO ומנמ"ר החברה בפועל, יש בבזק בינלאומי שתי חברות נפרדות – "החברה האחת" מיועדת לארגוני SMB, עם גוף מכירות ושירותים, בגלל הצרכים השונים של ארגונים אלה, ויש לה יותר מ-50 אלף לקוחות. "החברה השנייה" מטפלת בעסקים גדולים, ארגוני אנטרפרייז, ומספקת להם שירותי אינטגרציה, רשתות, מערכות, אבטחת מידע ודטה סנטר.

הוא אמר, כי "אנחנו פרוסים בעולם הענן ויודעים להציע מגוון שירותים בתחום".

צפריר ציין, כי "חיבור כבל הסיב האופטי מישראל לאירופה הביא לכך שיש רשת גלובלית, נוחה לניטור, ניהול ובקרה. הכבל הביא להאצה משמעותית של מהירות תעבורת האינטרנט".

עוד הוא אמר, כי "יש לנו מרכזי מיחשוב בפרנקפורט, מרסיי, לונדון, איטליה, קפריסין ויפו. הדטה סנטר ביפו משמש כאתר DR של זה שבפתח תקווה. כל התשתית שלנו אחודה, כל אתר הוא בעל יכולת לאספקת שירותי ענן".

"אנחנו בעיצומו של פרויקט מיחשוב ענן הגדול במדינה, במכרז משרד החינוך, שבמסגרתו אנחנו פורסים ב-4,000 בתי ספר תשתית IT מנוהלת", הוסיף. "עד כה עשינו זאת ב-1,500 בתי ספר ואנחנו נותנים שירות ליותר מ-30 יישומים".

מולי מוטולה, מנהל מכירות שירותים מקצועיים ב-EMC ישראל. צילום: קובי קנטורצפריר ציין, כי לגוף בראשותו יש מחזור מכירות של יותר מ-700 מיליון שקלים בשנה והוא מונה 900 עובדים. הוא סיכם באמרו, כי "אנחנו מממשים את חזון של ספק שירותים עם אינטגרציה וניהול מלאים".

"הדבר החשוב בענן – האנשים"

מולי מוטולה, מנהל מכירות שירותים מקצועיים ב-EMC ישראל, ציין שהחברה השקיעה במשך שנים רבות בהיערכות ובפיתוח תוכנות, חומרות ומוצרים לעולם מיחשוב הענן. הוא הוסיף, כי קבוצת השירותים המקצועיים בסניף הישראלי של החברה מונה יותר מ-60 איש המתמחים בתחום.

מוטולה ציין את VBlock, פתרון מיחשוב הענן של החברה, המסופק בשיתוף סיסקו (Cisco) ו-VMware. הוא אמר שפתרון זה "מספק תשובה לענן עבור ארגונים, תוך שהוא מטפל באופן כולל ברמת התשתית, לרבות נושא הניהול האחוד, וחיוב מרכזי על השירותים והיישומים המסופקים באמצעותו".

לדברי מוטולה, "ערכנו שינוי בקבוצת הייעוץ של החברה, וכיום היא מוטה כולה לכיוון מיחשוב הענן. כך, היא מטפלת בהובלת התהליך, כשהארגונים מקבלים 'מסע לענן'". הוא ציין שלמרות ההיבטים הטכנולוגיים במימוש מיחשוב ענן, "הרי הדבר החשוב הוא האנשים. יצאנו עם מודל של הכשרת מומחים לענן, שכולל הסמכה לתחום החדש והמאתגר הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים