דו"ח: ההשפעה של מכשירים מקושרים תגיע ב-2020 לשווי של 4.5 טריליון דולרים

לפי מחקר שפרסם ארגון ה-GSM בשיתוף עם Machina Research, עד שנת 2020 יהיו בעולם 24 מיליארד מכשירים מקושרים, לעומת 9 מיליארד כיום ● על פי הדו"ח, ההכנסות ממכירת מכשירים מקושרים ושירותים ישירים וקשורים, יגיעו לשווי של 2.5 טריליון דולרים ● מאט האטון, מנכ"ל Machina Research: "אנו מעריכים אמנם את שווי השינויים האלה ב-4.5 טריליון דולרים, אבל ההשפעה והיתרונות לחברה יהיו עצומים ובלתי מדידים"

כמה שווה העולם המקושר במונחים כלכליים? מחקר שפרסם אתמול (ב') ארגון ה-GSM בתערוכת הסלולר Mobile World Congress בברצלונה, בדק את הפוטנציאל של החיים המקושרים ב-2020: כיצד ישפיעו על ערוצי הכנסות חדשים, כיצד הם יקדמו מודלים עסקיים חדשים, יניעו יעילות עסקית וישפרו הפצה של שירותים קיימים. ההערכה היא, כי החיים המקושרים ייצרו השפעה עולמית עסקית ששוויה ב-2020 תסתכם ב-4.5 טריליון דולרים.

לפי המחקר, שפורסם בשיתוף פעולה עם Machina Research, בשנת 2020 יהיו בעולם 24 מיליארד מכשירים מקושרים, לעומת 9 מיליארד כיום. ההכנסות ממכירת מכשירים מקושרים ושירותים ישירים וקשורים, יגיעו לשווי של 2.5 טריליון דולרים – מתוכם צפויים 1.2 טריליון דולרים לעבור אצל ספקיות הסלולר, והיתרה אצל הגורמים השונים הקשורים למעגל הרחב של החיים המקושרים.

נוסף על אלה, רק ההפחתה בעלויות ושיפור השירותים תתבטא בערך של 2 טריליון דולרים, מתוכם טריליון מהפחתה בעלויות דוגמת מכשירי מדידה שונים שייתרו את הצורך במדידות ידניות,  וטריליון נוסף כתוצאה משיפור שירותים, דוגמת טלרפואה, שתאפשר לפקח מרחוק על חולים.

עוד עולה מהמחקר, כי החיסכון בתחום הבריאות העולמי יגיע לכ-660 מיליארד דולרים כתוצאה מפריסת פתרונות של Mobile Health, שיאפשרו להפחית בעלויות השונות. גם תחום המכוניות צפוי להרוויח מהחיים המקושרים – הכנסות של 624 מיליארד דולרים, וחיסכון של 727 מיליארד דולרים בהפחתת עלויות ושיפור שירותים.

ההשפעה הגדולה ביותר של החיים במקושרים במונחים כלכלים, צפויה להיות, בין היתר, בתחום מכוניות מקושרות, פיקוח רפואי מרחוק, סיוע בחיי היומיום, אבטחה של בניינים ובתים, מודלים עסקיים חדשים לשימוש במכוניות, מכשירי מדידה חכמים, ניהול תנועה, טעינה חשמלית של כלי רכב ואוטומציה בבנייה.

מאט האטון, מנכ"ל Machina Research, ציין עם פרסום המחקר, כי "אין ספק שעד 2020 נחיה בעולם הרבה יותר מקושר, שתהיה לו השפעה מהותית על הדרך שבה נחיה ונעבוד. השפעה זו לא רק תפתח אפשרויות והזדמנויות חדשות להכנסות עבור המפעילות, אלא גם תקדם שלל של מודלים חדשים ותשפר בצורה מדהימה את הדרכים שבהן חברות תעשינה עסקים ותשגנה יעילות עסקית. אנו מעריכים אמנם את שווי השינויים האלה ב-4.5 טריליון דולרים, אבל ההשפעה והיתרונות לחברה יהיו עצומים ובלתי מדידים".

"שוק המכשירים המקושרים נשלט היום על ידי הטלפונים הסלולריים, אבל עובדה זו תשתנה בעתיד בעקבות הגל של הטאבלטים, הסמארטפונים, מוצרי האלקטרוניקה הבידורית ומכשירי M2M (ר"ת Machine to Machine) – שיחברו כל דבר – החל במכוניות, שירותי רפואה ואפילו ערים שלמות. לחיים המקושרים תהיה השפעה חיובית על תעשיות רבות", אמר מייקל אוהרה, מנהל השיווק של ארגון ה-GSM, עם פרסום המחקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים