נשיא הארגון שעורך את הביקורת: "המפעלים של פוקסקון הם ברמה הגבוהה ביותר"

עובדי פוקסקון זוכים לתנאים הפיזיים הטובים ביותר בסין, כך טוען נשיא ארגון FLA, שמונה על ידי אפל כדי לבדוק את מפעלי פוקסקון, שנצברו נגדה תלונות על התנאים שבהם היא מעסיקה את עובדיה ● הוא טען בתום ביקור במפעל של החברה שייתכן שעובדי פוקסקון שהתאבדו "עשו זאת בגלל שעמום"

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

"התנאים הפיזיים במפעלי פוקסקון (Foxconn) טובים יותר מאשר במפעלים אחרים במדינה", כך אמר אורט ון הירדן, נשיא FLA (ר"ת Fair Labor Association), ארגון ללא כוונת רווח שאפל (Apple) הצטרפה אליו באחרונה ושמונה על ידה כדי לבדוק את תנאי העבודה במפעלי הספקיות שלה, הוא טען בתום ביקור במפעל של פוקסקון שייתכן שעובדי החברה שהתאבדו "עשו זאת בגלל שעמום".

בתחילת השבוע הודיעה אפל, כי מינתה את ארגון FLA כדי לבדוק את התנאים במפעלי פוקסקון בסין, שבהם מיוצרים מכשירי iPhone ומחשבי iPad, בעקבות דיווחים על בעיות בטיחות ועלייה משמעותית במספר ההתאבדויות של עובדים במפעל. ב-FLA הבטיחו לפרסם את תוצאות הביקורת באתר האינטרנט של הארגון בחודש הבא, ולאחר מכן לערוך ביקורות גם במפעלים של ספקיות נוספות של אפל, ובכלל זה החברות Quanta ו-Pegatron.

והנה, למרות הטענות החוזרות ונשנות נגד פוקסקון, מצא הארגון ש-"המתקנים שלה הם ברמה הגבוהה ביותר. התנאים הפיזיים טובים בהרבה מהממוצע", לדברי ון הירדן. הוא סירב לפרט מסקנות ספציפיות ביחס לתנאי העבודה של העובדים, אך העלה את ההשערה שהשעמום תרם לעלייה במספר ההתאבדויות שלהם. "כשנכנסתי למפעל של פוקסקון הופתעתי מאוד מהשקט והשלווה בהשוואה למפעלי טקסטיל", אמר. "יכול להיות שהבעיה אינה באינטנסיביות, בשחיקה ובסביבה המלחיצה, כמו במפעלי הטקסטיל, אלא במונוטוניות, בשעמום ובניכור".

על פי ידיעה של סוכנות רויטרס (Reuters), ב-FLA משתמשים במחשבי iPad כדי לתעד תשובות של העובדים במהלך ראיונות – כיצד הם גויסו, כמה משלמים להם, מהם התנאים במעונות העובדים ואיזה מזון מוגש להם בארוחות.

פוקסקון, שהינה היצרנית הגדולה בעולם של מוצרי אלקטרוניקה בקבלנות עבור חברות אחרות, ספגה ביקורת רבה בתקופה האחרונה בעקבות הדיווחים על ההתאבדויות, כמו גם על העסקה לכאורה של קטינים, תנאי מחייה ירודים במעונות העובדים ועומס יתר עליהם. הביקורת נותבה כלפי אפל גם בעקבות כתבה שהופיעה בחודש שעבר בניו-יורק טיימס (New York Times) ותיארה את תנאי העבודה הירודים והמסוכנים במפעלי הספקיות שלה. אפל, מצידה, פרסמה דו"ח רשמי על מפעלי הספקיות, שהתבסס על 200 ביקורות ופירט מספר חריגות ביחס לשעות העבודה ושמירה על איכות הסביבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים