שמוליק אנג'ל, סימנטק: "ההשקעה באבטחה שולית לעומת הנזק שבאירוע כמו זה מהלילה"

"מצווה על כל הגורמים, בטח כאלה שמחזיקים בנתונים רגישים של אזרחים, למשל חברות כרטיסי אשראי וארגוני בריאות, לבחון את עצמם", אמר אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל, בעקבות דליפת הפרטים של ישראלים רבים הלילה לרשת ● הוא הוסיף, כי "הארגונים צריכים לבדוק היכן יש להם פגיעויות וכיצד עלול המידע שברשותם להיחשף"

"הנזקים מדליפת פרטי מידע חסויים הם עצומים. ארגונים נדרשים להפנים שההשקעה באבטחת מידע היא שולית בעלויות שלה לעומת הנזק שבאירוע כמו זה שקרה הלילה", כך אמר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק (Symantec) ישראל.

"מצווה על כל הגורמים, בטח כאלה שמחזיקים בנתונים רגישים של אזרחים, למשל חברות כרטיסי אשראי וארגוני בריאות, לבחון את עצמם", הוסיף אנג'ל. "הם צריכים לבדוק היכן יש להם פגיעויות וכיצד עלול המידע שברשותם להיחשף. עליהם לעשות הכול על מנת שזה לא יקרה. לא מדובר בהשקעות כבדות, בוודאי לא ביחס לנזקים, לאובדן האמון ולהשפעה ארוכת הטווח של אירועים אלה".

לדבריו, "רק לפני חודש ערכנו את האירוע השנתי שלנו, שנסב סביב השוק השחור. אחד הדברים המאפיינים שוק זה הוא שאנשים פורצים לאתרים מכל מיני סיבות, על מנת למכור מידע ולהפיצו ברשת. התוצאה תמיד זהה: כל אחד יכול להשתמש במידע ולהוון אותו לכסף".

הוא הוסיף, כי "נדרש להתגונן מפני גניבת מידע וזהויות בעולם המקוון, שנראה חסר גבולות. כך, השוק התפתח ויש, למשל, 'תעריפים' שמתפתחים בקרב חברי שוק המידע השחור (Information Black Market) עבור פרטי זהויות רגישים ויקרי ערך. למשל: כמה עולים פרטי כרטיסי אשראי של תושב ראשון לציון לעומת כאלה של תושב כפר שמריהו. סימנטק ככלל והסניף המקומי בפרט עוסקים באופן יומיומי בניטור אירועי אבטחת מידע, בהם פשיעת סייבר, גניבת זהויות משתמשים והשבתות מערכות קריטיות של ארגונים".

"בכנס חשפנו את איומי 'שוק המידע השחור', שכולל פשיעה מקוונת שבמסגרתה סוחרים במידע. המידע הזה כולל מספרי כרטיסי אשראי, זהויות של אנשים, דרכונים, כרטיסי טיסה גנובים או מזויפים, עסקות מקוונות ללא פיקוח, מכירת מוצרים מזויפים, פריצה לאתרים במטרה לגנוב מידע רגיש וכן גניבת מידע מגולשים באמצעות אתרי פישינג".

"האירוע מהלילה קורה כמעט בכל יום"

אנג'ל ציין, כי "לפי הערכות המומחים, היקף השוק השחור בישראל הגיע ב-2011 למיליארדים רבים של שקלים. על פי דו"ח עדכני שפרסמה סימנטק, עלות הפשיעה המקוונת ב-2011 עמדה על 388 מיליארד דולרים – נתון הנמוך במעט מהיקף כלל תעשיית הסמים העולמית השנתית, שמוערך ב-411 מיליארד דולרים".

"הפעם, הפרסום הוא היוצר את ההד התקשורתי, אבל האירוע מהלילה קורה כמעט ברמה יומיומית", אמר אנג'ל. "חלקו נובע מטעויות וחלקו בזדון, אבל השורה התחתונה היא חשיפה של פרטי מידע שניתן לעשות בהם שימוש. הנזקים נגרמים, העלויות כבדות ומה שיותר חמור מזה הוא אובדן אמון מסוים במערכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים