אפל לביהמ"ש: מוטורולה מוביליטי איבדה את הזכויות על הפטנטים שלה לאחר מכירתה לגוגל

שתי החברות תבעו אחת את השנייה בגין הפרת זכויות בפטנט וכעת טוענת אפל, כי מוטורולה ויתרה למעשה על הזכויות הבסיסיות שלה בנוגע לפטנטים שמוזכרים בכתב התביעה ● "ללא הסכמתה של גוגל, מוטורולה אינה יכולה לתבוע בגין הפרות פטנטים, אינה יכולה להגיע לידי הסדר שידרוש רישוי לגבי שימוש בפטנטים, ואינה יכולה לבצע כל פעולה אחרת שקשורה לפטנטים, כולל הרשאות שימוש והרשאות משנה, וכולל הבטחה שלא לתבוע בגין הפרות פטנטים", טענו עורכי הדין של אפל

אפל (Apple) הגישה בסוף השבוע המרצה לבית המשפט במטרה להמשיך ולדון בתביעות ההדדיות שלה נגד מוטורולה (Motorola), למרות שחטיבת הסלולר של החברה נמכרה לגוגל (Google) בעסקת ענק בה שילמה האחרונה 12.5 מיליארד דולרים עבור מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility). המניע של אפל להגשת ההמרצה הוא הטענה לפיה מוטורולה איבדה את הזכויות שלה לפטנטים לאחר מכירתה של חטיבת הסלולר לגוגל, למרות שהעסקה עדיין לא הושלמה בפועל, וזקוקה לאישור הרגולטור. במסגרת העסקה יועברו לרשות גוגל למעלה מ-17 אלף פטנטים שנמצאים בבעלותה של מוטורולה.

כזכור, תבעה אפל את מוטורולה בגין הפרה לכאורה של זכויות היוצרים שלה בטענה שהטלפון Droid, אותו ייצרה מוטורולה, דומה מדי ל-iPhone ומפר מספר פטנטים של אפל. מוטורולה הגישה תביעה שכנגד בה היא מאשימה את אפל בהפרת פטנטים שנמצאים בבעלותה.

ההמרצה הוגשה בטענה שמוטורולה ויתרה למעשה על הזכויות הבסיסיות שלה בנוגע לפטנטים שמוזכרים בכתב התביעה. "ללא הסכמתה של גוגל, מוטורולה אינה יכולה לתבוע בגין הפרות פטנטים, אינה יכולה להגיע לידי הסדר שידרוש רישוי לגבי שימוש בפטנטים, ואינה יכולה לבצע כל פעולה אחרת שקשורה לפטנטים, כולל הרשאות שימוש והרשאות משנה, וכולל הבטחה שלא לתבוע בגין הפרות פטנטים", טענו עורכי הדין של אפל.

מוטורולה היא רק אחת מיצרניות הטלפונים והטאבלטים שמבוססים על אנדרואיד (Android) שנתבעו על ידי אפל. כזכור, אפל הצליחה לאחרונה לחסום את מכירת הטבאלט של סמסונג (Samsung) באירופה ובאוסטרליה בגין הטענה שהוא דומה מדי ל-iPad שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים