צה"ל פרסם הזוכות במכרז שירותי הייעוץ והפיתוח לסאפ: דיקומנו, נס ו-CB I.T; ההיקף: מיליוני ש'

אנשי נס, דיקומנו ו-CB I.T ייעצו וילוו את המפתחים של הצבא וגם יפתחו בעצמם ויכתבו שורות קוד בפרויקטים ● המדובר במכרז מסגרת, כלומר ששלוש החברות שנבחרו יספקו שירותי פיתוח לצבא בבלעדיות ● תוקפו של המכרז נקבע לארבע השנים הקרובות

דיקומנו, נס ישראל ו-CB I.T יספקו לצה"ל שירותי ייעוץ ופיתוח למערכות מתוצרת סאפ (SAP) בהיקף מיליוני שקלים. שלוש החברות יעסיקו בפרויקטי הפיתוח השונים של מערכות סאפ שבצבא עשרות אנשי ייעוץ ופיתוח כל אחת. מינהל הרכש במשרד הביטחון הודיע לשלוש החברות על זכייתן. תוקפו של המכרז נקבע לארבע השנים הקרובות.

המכרז לאספקת שירותי ייעוץ כוללים למערכות סאפ בצה"ל חולק לאשכולות על פי התמחויות – יישום, פיתוח, תשתיות ובדיקות. אשכול הפיתוח מוערך בכחמישה מיליון שקלים בשנה הראשונה לכל שלוש החברות, והן מעריכות, כי הוא יעלה בשלוש השנים שלאחר מכן. המדובר במכרז מסגרת, כלומר ששלוש החברות שנבחרו יספקו שירותי פיתוח לצבא בבלעדיות. הצבא יבחר בכל פרויקט עם מי מהחברות לעבוד על פי איכות התוצרים והאנשים.

כחלק מתנאי המכרז, יאוישו עשרות תקנים של תפקידי יעוץ ופיתוח סאפ ושפת תכנות לפיתוח יישומים לסאפ – ABAP במערכות ה-ERP של סאפ השונות הקיימות בצבא. אנשי נס, דיקומנו ו-CB I.T ייעצו וילוו את המפתחים של הצבא וגם יפתחו בעצמם ויכתבו שורות קוד בפרויקטים. לצה"ל יש מפתחים שיודעים לפתח ב-ABAP ואלה יעבדו במשותף עם אנשי שלוש החברות.

בצה"ל יש כמה מערכות ERP, רובן של סאפ ומיעוטן של אורקל (Oracle). אלה של סאפ מצויות באט"ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה), חיל-הים, אגף משאבי אנוש, פיקוד העורף ויחידות נוספות.

באוגוסט 2010 העלה אט"ל לאוויר את השלב השלישי בפרויקט ה-ERP הענק, פRולוג, בהיקף עשרות מיליוני שקלים, במסגרתו עלו לאוויר המודולים בנושאי הניהול, הייצור, התכנון והיבטים נוספים של ניהול מלאי. כמו כן, נוספו למערכת כאלף משתמשים. היקפו של פרויקט ה-ERP כולו נאמד במאות מיליוני שקלים. השנה החל הפרויקט הבא, במסגרתו מושם דגש על הכנסת מערכת ה-ERP למערכות הליבה של האגף, והוצאת כלל מערכות הליבה מבוססות ה-IT הקיימות והישנות, שטרם הוצאו עד היום.

גילי סהר, מנכ"ל דיקומנו, אמר, כי "הצבא הוא לקוח בעל סטנדרטים גבוהים ומורכבות הפרויקטים במגזר זה מצריכה את מיטב מהנדסי הפיתוח".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רועי

    מעניין שלא פורסמו שאר הזוכים במכרז. כתבה מגמתית.

אירועים קרובים