מיקרוסופט וטויוטה יפתחו שירותי טלמטיקה למכוניות

היעד הוא לפתח עד 2015 פלטפורמת ענן עולמית שתציע "שירותי טלמטיקה מתקדמים, במחיר סביר, ללקוחות טויוטה ברחבי העולם", מסרו החברות ● השירותים מיועדים למשתמשים במכוניות החשמליות וההיברידיות של החברה

בחברות מיקרוסופט (Microsoft) וטויוטה (Toyota) מתכוונים לפתח, על בסיס שירותי הענן חלונות אזורה (Windows Azure) של ענקית התוכנה, שירותי טלמטיקה עבור המשתמשים במכוניות החשמליות וההיברידיות של יצרנית הרכב.

החברות ישקיעו יחדיו 12 מיליון דולרים ב-Toyota Media Services – חברה בת של טויוטה, שתציע שירותי מידע דיגיטליים ללקוחות החברה האם. היעד הוא לפתח עד 2015 פלטפורמת ענן עולמית שתציע "שירותי טלמטיקה מתקדמים, במחיר סביר, ללקוחות טויוטה ברחבי העולם".

במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל ההכרזה על שיתוף הפעולה הציגו המנהלים של שתי החברות כמה דוגמאות ליישומים שיוצעו במערכת החדשה. תקשורת בין המכונית, הבית ורשת החשמל תאפשר למשתמשים לדעת באיזה מרחק נמצאת תחנת הטעינה הקרובה ביותר, לבדוק את הטעינה של המכונית מהטלפון החכם ולהורות על טעינת המכונית בשעות שבהן תעריפי החשמל הם הנמוכים ביותר.

אקיו טויודה, נשיא טויוטה, תיאר תרחיש שבו הוא מתאר למכונית, בדיבור, את סדר היום שלו והיא מתכננת עבורו את הנתיב הטוב ביותר לפגישות השונות, בהתאם לתנאי התעבורה ומזג האוויר. בעודו במכונית, הוא יכול להורות למערכת להפעיל את מיזוג האוויר בבית שלו לקראת שובו הביתה. הוא יכול גם להדליק את האורות בבית, את החימום ואת מכשירי החשמל.

הפיתוח של הפלטפורמה יושלם אמנם רק ב-2015, אך ייתכן בהחלט שיישומים ראשונים יוצעו כבר במכוניות שיימכרו בשנה הבאה, ציינו החברות. בשלב ראשון יוצעו היישומים החדשים לרוכשי המכוניות החשמליות וההיברידיות של טויוטה בארצות הברית וביפן. "ייתכן שנוכל להציע את היישומים לא רק במכוניות אלה אלא גם באחרות", אמר טויודה.

במסגרת שיתוף הפעולה יתמקדו החברות "בפיתוח הפלטפורמה הנכונה" ובסלילת הדרך למגוון רחב של יישומי טלמטיקה שיפותחו על ידי טויוטה או על ידי חברות אחרות שישתפו פעולה עם יצרנית הרכב, אמר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. המעורבות של מיקרוסופט בפרויקט באה לידי ביטוי בתמיכה טכנית ובהשקעה כספית, הוסיף, אך לא ידוע באיזה יחס חולקות שתי החברות בהשקעה, שכאמור – מסתכמת ב- 12 מיליון דולרים.

על פי באלמר, הודות להתבססות על שירותי חלונות אזורה יכולה טויוטה להציע את השירותים בשווקים רבים ולשלם על פי היקף השימוש. "בעבר היו שירותים כאלה מוגבלים רק לשווקים גדולים, שבהם יכולה המפעילה להקים מרכז נתונים ולתחזק אותו", אמר באלמר. "טויוטה תוכל לשלם רק על פי הצריכה ולהרחיב את השימוש בהתאם לביקוש או בכניסה לשווקים חדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים