הממשלה פונה לציבור להביע דעתו האם לאשר את פתיחת Google Street View בארץ

צוות השרים שדן בנושא הסמיך הבוקר (א') את השר מיכאל איתן לפנות לציבור על מנת שיחווה דעתו, באמצעות אתר שיתוף הציבור של הממשלה ● הדעות בציבור יילקחו בחשבון בעת קבלת ההחלטה, יחד עם ענייני שמירת הפרטיות

הממשלה החליטה הבוקר (א') לאפשר לציבור להביע את דעתו לגבי אפשרות הפעלתו בארץ של שירות Google Street View, בטרם שתכריע סופית בנושא.

ההחלטה נתקבלה בעקבות הצעה שהעלה השר מיכאל איתן בצוות השרים שהוקם לצורך ההחלטה בנושא, בראשותו של השר דן מרידור. זה הסמיך את איתן להציג את הסוגיה בפני הציבור בטרם יסוכמו תנאי הפעלת השירות עם גוגל (Google) ולהביא את ההערות והמסקנות שיעלו מכך בפני צוות השרים. זאת, במקביל למסקנותיהם בנושא של גורמי הביטחון והגורמים הממונים על הפרטיות.

ניתן יהיה להעביר את ההערות באמצעות אתר שיתוף הציבור של הממשלה. בין השאר, יוכלו הגולשים באתר לחוות את דעתם על המיזם, לענות על השאלה האם ישראל צריכה להצטרף ל-27 המדינות שבהן פועל השירות, גם במחיר פגיעה אפשרית ומידתית בפרטיות, להציע הצעות ולהעיר הערות לגבי השירות.

איתן אמר, כי "בעידן האינטרנט וטכנולוגיית המידע, הממשלים הדמוקרטיים מחויבים להשתמש באמצעים הטכנולוגיים על מנת לחזק את העקרונות הדמוקרטיים של שקיפות, שיתוף ציבור, דיווחיות ואחריויות".

Google Street View מבוסס על צילום והצגת צילומי רחובות בערים ואתרים נבחרים בעולם. בישראל נבדק הנושא קודם כל מההיבט הביטחוני וכן בהיבט של שמירת הפרטיות. צוות השרים לא מצא עד כה בעיות מיוחדות בהפעלת השירות מבחינה ביטחונית, ובמקביל העביר פנייה לרשות למידע וטכנולוגיה במשרד המשפטים (רמו"ט). הרשות מטפלת בנושא במקביל לרשויות דומות בעולם, שם כבר הושגו מספר הסכמות עם גוגל בכל הקשור לשמירה על הפרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים