טקס האוסקר: החגיגות האמיתיות מתרחשות השנה באינטרנט

מפיקי האוסקר רוצים להגיע למתעניינים באוסקר גם באמצעות הרשת, ומציעים מידע על הנעשה מאחורי הקלעים ועל חייהם האישיים של הכוכבים ● באקדמיה מבקשים להעלות בכך את ההתעניינות בטקס, שיתקיים הלילה (א')

השנה, יותר מתמיד, מתנהלות החגיגות סביב טקס האוסקר, שיתקיים הלילה (א'), בפייסבוק (Facebook), בטוויטר (Twitter) ובאתר האינטרנט של האקדמיה לקולנוע, שמחלקת את הפרסים. היעד, על פי מארגני הטקס, הוא להעניק תחושה שכולם יכולים לקחת חלק בחגיגה – מכאלה שהולכים מדי פעם לראות סרט בקולנוע ועד לחובבי קולנוע צעירים שמחזיקים ביד אחת טלפון סלולרי ובאחרת מחשב נייד.

"ברור לנו שיותר ויותר מבין צופי הטלוויזיה צורכים תכנים גם במכשירים נוספים, ואנחנו רוצים להגיע אליהם גם במכשירים אלה ולהציע להם תכנים משלימים", אמר ריק רוברטסון, המנהל האדמיניסטרטיבי של האקדמיה והאיש שמאחורי הפעילות הנרחבת של האוסקר במדיה החברתית. "הרעיון הוא להעניק לגולשים הצצה אל מאחורי הקלעים של טקס האוסקר".

אין זה סוד שבשנים האחרונות ירדו אחוזי הצפייה בטקס האוסקר, שנחשב לתוכנית הטלוויזיה השנייה בפופולריות בארצות הברית – ובסרטי הקולנוע בכלל. צעירים מעדיפים לבלות ברשתות חברתיות, במשחקי וידיאו או בהתכתבות בהודעות SMS. מכירות הכרטיסים לסרטי קולנוע בארצות הברית ובקנדה ירדו ב-2010 ב-5% והסתכמו ב-1.34 מיליארד יחידות. ההכנסות בקופות נותרו יציבות והסתכמו ב-10.6 מיליארד דולרים, מאחר שהמחיר הממוצע לכרטיס עלה מ-7.5 דולרים ב-2009 ל-7.89 דולרים אשתקד.

יצוין, כי טקס האוסקר זכה בשנה שעברה לאחוזי הצפייה הגבוהים מזה חמש שנים – קרוב ל-42 מיליון צופים בסך הכול. עם זאת, ההצלחה מיוחסת בעיקר לפופולריות לה זכה הסרט המוביל במספר המועמדויות אשתקד, "אווטאר" – שובר הקופות הגדול ביותר אי פעם. מקובל לחשוב שכאשר להיטים קופתיים מועמדים לפרס, אחוזי הצפייה בטקס גבוהים יותר. השיא היה ב-1998, כאשר 57 מיליון בני אדם צפו בטקס שבו הוענק פרס הסרט הטוב ביותר ל-"טיטאניק". השפל נרשם ב-2008, שבה 32 מיליון בני אדם בלבד צפו בפרס שהוענק לסרט "ארץ קשוחה".

בניסיון להגדיל את אחוזי הצפייה פועלים באקדמיה במרץ להציג את כוכבי הקולנוע פוסעים על השטיח האדום, את הנעשה מאחורי הקלעים של הטקס ואף לספק הצצה לחיים האישיים של הכוכבים בטוויטר ובערוצים נוספים של מדיה חברתית. התכנים מוצעים לא רק בחשבון הרשמי של האקדמיה אלא גם בחשבונות של המועמדים לפרסים ואפילו בחשבונות של האם או הסבתא של ג'יימס פרנקו, למשל, או של דייוויד או. ראסל (במאי "פייטר"). בפייסבוק אפשר לצפות בתמונות הכוכבים או ב-"פספוסים" שונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים