MWC: אדובי הכריזה על מפת הדרכים של נגן פלאש לאנדרואיד

החברה הודיעה בכנס הסלולר העולמי בברצלונה, כי תשחרר את פלאש 10.2 - גרסה תואמת-סלולר, שתיתמך באנדרואיד 3.0 ובמערכת ההפעלה של בלקברי למחשב הלוח שלה ● הגרסה המעודכנת צפויה להפחית במידה רבה את צריכת כוח המיחשוב מה-CPU וצריכת החשמל מהסוללה, מאחר שהיא משתמשת בחומרת המכשירים במקום בתוכנה לצורך פענוח וקידוד וידיאו

רוכשת חברה נוספת. אדובי

יצרנית הפלאש (Flash) אדובי (Adobe) עשויה להותיר את ההודעות הראוותניות בתערוכת MWC לנוקיה (Nokia), או לסוני-אריקסון (Sony Ericsson). יחד עם זאת, כמה תוכניות של החברה הקשורות לפלאש עשויות להשפיע מאוד על מגוון רחב של מכשירי אנדרואיד (Android) – טלפונים חכמים ומחשבי לוח – הצפויים בעתיד.

במסיבת עיתונאים שקיימה אדובי לפני פתיחת תערוכת MWC, שהחלה הבוקר (ב'), היא סיפקה מידע שביטא את מחויבותה לסייע בתדלוק רכבת האנדרואיד הדוהרת, כמו גם כמה חדשות מרגיעות לחובבי הבלקברי (Blackberry).

אדובי הודיעה, כי תשחרר את פלאש 10.2 – גרסה תואמת-סלולר של נגן הפלאש, שתיתמך במערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0, Honeycomb, ובמערכת ההפעלה של בלקברי למחשב הלוח שלה. הגרסה המעודכנת צפויה להפחית במידה רבה את צריכת כוח המיחשוב מה-CPU וצריכת החשמל מהסוללה, מאחר שהיא משתמשת בחומרת המכשירים במקום בתוכנה לצורך פענוח וקידוד וידיאו.

החברה הודיעה, כי בדקה את פלאש 10.2 במכשיר הזום של מוטורולה (Motorola), במחשבי Netbook ובמוצרים רבים נוספים שטרם הושקו (כנראה הטאבלט של RIM). ייתכן שבעיות תאימות לא יאפשרו בינתיים את הפעלת פלאש 10.2 במכשירי אנדרואיד מגרסאות אחרות, והחברה אף לא ציינה מתי בדיוק תשוחרר הגרסה החדשה, מלבד הבטחה שזה יקרה בתוך כמה שבועות. בתחילה היא תשוחרר לטלפונים חכמים ולטאבלטים, ואחר כך למכשירים נוספים.

בנוסף, אדובי דיווחה, כי היא מחויבת לבנות תמיכה למקודדי WebM של גוגל (Google) שיוטמעו בפלאש, אולם לא ציינה מועד לכך. החברה פועלת בשיתוף עם גוגל כדי לתמוך ב-WebM ומאפשרת למפתחים לבחור בין WebM ל-H.264 – מקודדי וידיאו בהפרדה גבוהה.

אדובי אף הודיעה, כי תמשיך לעודד מפתחים להשתמש בערכת כלי הפיתוח שלה לצורך בניית יישומי תוכן למכשירי סלולר, למשל עיתונים. כרגע, מסרה החברה, יש כבר יותר מ-100 אלף יישומים כאלה ל-iPhone ול-iPad, והיא תתמוך במפתחים שייצרו יישומים למכשירי אנדרואיד.

להערכת אדובי, יותר מ-132 מיליון טלפונים חכמים יתמכו השנה בפלאש, כש-36% מהם יימכרו עם נגן פלאש מוטמע. בנוסף, יותר מ-50 טאבלטים יושקו עם נגן הפלאש – בין אם מוטמע מראש ובין אם מאופשר – כולל מערכת WepOS (של HP), מערכת ההפעלה של RIM וכמובן – אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים