הממשלה פרסמה מכרז לשירותי הדרכה והפעלה ל-17 מרכזי להב"ה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

בגלל ההיקף הגדול של המכרז, הממשלה תחלק את ההפעלה וההדרכה במרכזים בין שני ספקים שונים ● על פי תנאי המכרז, מחיר המינימום נקבע ל-540 אלף שקלים להפעלת מרכז המיחשוב בכל שנה, כאשר התקציב הכולל הוא כ-55 מיליון שקלים, עם אופציה להרחבה של 100 מיליון שקלים ● חברה שמבקשת להשתתף בו חייבת להיות בת לפחות 50 עובדים, לפעול גם במגזרים הערבי והחרדי ולהיות בעלת מחזור של לפחות שישה מיליון שקלים

לאחר עיכובים ממושכים, פרסמה הממשלה בסוף השבוע מכרז למתן שירותי הדרכה והפעלה של 17 מרכזי להב"ה ב-14 ישובים שונים ברחבי הארץ, בהיקף כספי כולל של עשרות מיליוני שקלים. זהו אחד המכרזים הגדולים ביותר שפורסמו באחרונה בנושא.

מטרתם של המרכזים המופעלים במסגרת פרויקט להב"ה היא לסייע בצמצום הפער הדיגיטלי. עד כה, הפעילות נעשתה בשיטת קוסט פלוס, כאשר החברה שהפעילה את הפרויקט היא אמן. בהמשך מתכננת הממשלה להרחיב את המכרז לעוד 14 מרכזי להב"ה חדשים שיוקמו בעתיד. זאת, על פי דרישה של השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום.

המכרז מעורר עניין רב בשוק, בעיקר על רקע העובדה שייתכן שאחת החברות שלא זכתה באשכול ההדרכה תזכה בו, בעוד שהנושא עדיין תקוע בבתי המשפט. הוא אמור היה להתפרסם כבר בשנה שעברה, אולם פרסומו לא התאפשר בגלל תביעות משפטיות שהגישו החברות שמשתתפות באשכול 4 של מכרז כוח האדם, וביניהן מטריקס (Matrix), באמצעות ג'ון ברייס, שלא זכתה במכרז. הדבר גרם לכך שמרכזים ברחבי הארץ כמעט שלא הופעלו, משום שלא ניתן היה להעסיק את המדריכים. לאחר דיונים אצל שר האוצר החליטה הממשלה לצאת למכרז ההדרכה הגדול הנוכחי. יצוין, כי לפני כשבועיים פנתה One1 לבית המשפט וביקשה שיורה לממשלה לבטל את הקפאת אשכול ההדרכה ולפרסם מכרזים חשובים.

למכרז הנוכחי צפויות לגשת לפחות 20 חברות, בהן One1, חברת אומגה, שמפעילה את פרויקט מחשב לכל ילד, ג'ון ברייס, מלם באמצעות מרטין הופמנס, אלעד מערכות ואמן.

הממשלה מתכוונת לחלק את ההדרכה והפעלת המרכזים בין שתי ספקיות עיקריות, בשל ההיקף הגדול של המכרז. על פי תנאי המכרז, מחיר המינימום נקבע ל-540 אלף שקלים להפעלת המרכז בכל שנה, כאשר התקציב הכולל הוא כ-55 מיליון שקלים, עם אופציה להרחבה של 100 מיליון שקלים, אם וכאשר תחליט הממשלה להרחיב את הפרויקט לעוד 14 מרכזי להב"ה. חברה שמבקשת להתמודד במכרז חייבת להיות בת לפחות 50 עובדים, לפעול גם במגזרים הערבי והחרדי ולהיות בעלת מחזור של לפחות שישה מיליון שקלים. המועד האחרון לפרסום המכרז הוא 6 במרץ.

להב"ה היא יחידה במשרד האוצר שתפקידה הוא לצמצם את הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית. היא פועלת בעיקר בישובים שהאוכלוסיה שלהם מאופיינת בחתך סוציו אקונומי נמוך. הרעיון במכרז הוא הקמת מרכזי תיקשוב ביישובים כאלה, ועל ידי כך להנגיש את המחשבים ואת נושא התיקשוב לתושבי המקום, ובמיוחד לדור הצעיר. בכך מקווים בממשלה לצמצם את הפער שנוצר בינם לבין ילדים ממקומות אחרים בישראל, שיש להם נגישות רבה יותר למחשבים. בכל מרכז יש צוות הדרכה עם 40 עמדות מחשב המחוברות לאינטרנט בפס רחב. התלמידים יכולים לבלות בו בשעות הפנאי שלהם ולהיחשף לתוכנות, לומדות וסדנאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים