המנכ"ל המשותף של סאפ התנצל בפני אורקל

"אני מצטער", אמר המנכ"ל, ביל מק'דרמוט, בעדותו במשפט שמתנהל בין שתי החברות, שהייתה הראשונה מבין עדויות ההגנה ● הוא העיד, כי לא היה שותף בזמנו להתלהבות מרכישת טומורואונאו, החברה הבת של סאפ, שגנבה תוכנה משרתי אורקל ומכרה את הטכנולוגיות במחירי מציאה, וכי "היום אנחנו יודעים שזאת הייתה טעות"

ביל מק'דרמוט, המנכ"ל המשותף של סאפ (SAP), התנצל בפני אורקל (Oracle) על ההורדה האסורה של קבצי תוכנה משרתיה. הייתה זו ההתנצלות הראשונה של סאפ מאז התגלתה הפרשה, לפני כשלוש שנים וחצי.

"אני מצטער", אמר מק'דרמוט בעדותו אתמול (ב'), שהייתה הראשונה מבין עדויות ההגנה במשפט המדובר ביותר בעמק הסיליקון. מק'דרמוט טען, כי לא היה שותף בזמנו להתלהבות מרכישת טומורואונאו (TomorrowNow), החברה הבת, שגנבה תוכנה משרתי אורקל ומכרה את הטכנולוגיות במחירי מציאה. שתי החברות מתדיינות כעת על גובה הפיצויים שישולמו לאורקל – בין עשרות מיליונים למיליארדים רבים של דולרים.

מק'דרמוט השמיע את ההתנצלות לאחר שהפרקליט של אורקל, דייוויד בוייס, תהה האם סאפ התנצלה אי פעם על הפרת זכויות היוצרים. מק'דרמוט השיב בשלילה, ובוייס שאל האם הוא מוכן לעשות זאת כעת, באולם בית המשפט. המנכ"ל המשותף של סאפ שמר על קור רוח במהלך עדותו והישיר מבט לעתים קרובות לעיניהם של שמונה המושבעים.

מק'דרמוט מונה לתפקיד המנכ"ל המשותף של סאפ השנה, והוא מכהן במועצת המנהלים של החברה מאז 2008. בתקופה שבה נרכשה טומורואונאו תמורת 10 מיליון דולרים, בשנת 2005, כיהן מק'דרמוט כמנכ"ל סאפ אמריקה.

במענה לשאלת הפרקליט של סאפ, גרג לנייר, טען מק'דרמוט, כי לא תלה תקוות רבות ברכישה של טומורואונאו, ולא האמין שהחברה הבת תניב לסאפ לקוחות רבים – אף על פי שזה היה הנימוק של סאפ לרכישה. לדבריו, הוא ייחס חשיבות רבה יותר להנחות. "כך מנהלים תחרות. אלה דברים שקורים מדי יום", אמר.

בחקירה הנגדית שאל בוייס אם מק'דרמוט העלה את השגותיו בכתב. "לא עשיתי זאת, משום שראיתי בטומורואונאו טעות זניחה והסחת דעת", השיב. הפרקליט מטעם אורקל הוסיף ושאל האם ננקטו צעדים משמעתיים נגד מישהו בסאפ בעקבות פרשת טומורואונאו. מק'דרמוט השיב, כי הוא התמקד ביישוב הפרשה מול אורקל. "זה עניין של סדר עדיפויות", אמר.

בשלב מסוים הודה מק'דרמוט, כי טומורואונאו נרכשה ללא בדיקת נאותות הולמת. "העובדה שאנחנו כאן מוכיחה מעל לכל ספק שזו הייתה טעות", טען.

מק'דרמוט היה המנכ"ל השני שהעיד במשפט – לאחר שלארי אליסון, מנכ"ל אורקל, העיד בשבוע שעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים