עוד זעזוע בסאפ: התפטר מנכ"ל חטיבת ביזנס אובג'קטס, ג'ון שוורץ

"החלטתי לקחת צעד לאחור לאחר 38 שנים בתעשייה, ולראות היכן ביכולתי לתרום בעתיד", נימק שוורץ את התפטרותו ● לא ידוע מי יחליף אותו בתפקיד ● בתוך כך, אנליסטים תהו על הכיוון שבו מתכננת החברה לצמוח – רכישות או חדשנות פרי פיתוח פנימי

עוד זעזוע בענקית התוכנה סאפ (SAP): החברה הודיעה בסוף השבוע, כי קיבלה את התפטרותו של ג'ון שוורץ, מנכ"ל חטיבת ביזנס אובג'קטס (BusinessObjects)  וחבר בכיר בהנהלת סאפ. התפטרותו של שוורץ מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הודיע מנכ"ל החברה, ליאו אפותקר, על התפטרותו. לא ידוע מי יחליף את שוורץ. לעומת זאת, סאפ דיווחה, כי את מקומו של אפותקר ימלאו, כמנכ"לים משותפים, ביל מק'דרמוט, הממונה על חטיבת השטח של החברה, וג'ים הגמן סנאב, מנהלה לפיתוח מוצרים.

בהודעה שהוציאה סאפ נמסר, כי שוורץ עזב את החברה "מרצונו החופשי". שוורץ עצמו צוטט בהודעה כאומר, כי "ההנהגה של החברה מצויה בידיים טובות. החלטתי לקחת צעד לאחור לאחר 38 שנים בתעשייה, ולראות היכן ביכולתי לתרום בעתיד".

שוורץ הצטרף לסאפ כמנכ"ל חטיבת ביזנס אובג'קטס, לאחר שזו נרכשה על ידי החברה באוקטובר 2007 תמורת 6.8 מיליארד דולרים. ב-2008 הוא מונה לאחד משבעה חברי ההנהלה הבכירים של סאפ. שוורץ הצטרף לחברה הנרכשת ב-2005, ובמסגרת תפקידו הביא את החברה למחזור מכירות שנתי של 1.5 מיליארד דולרים. כמו כן, הוא עסק ברכישות רבות של החברה. לפני כן שימש כמנהל התפעול בסימנטק (Symantec), שם היה אחראי למיזוג של וריטאס (VERITAS), שאותה רכשה ענקית האבטחה. בנוסף, הוא עבד במשך 25 שנים ביבמ (IBM). התפטרותו נראית כתמיכה במינוי שני המנכ"לים החדשים של החברה.

מה יהיו הצעדים הבאים של סאפ?

בתוך כך, סאפ הודיעה בסוף השבוע על שני מינויים נוספים: גרהרד אוסוולד, חבר הנהלה האחראי לתמיכה ושירותים גלובליים בחברה, מונה לתפקיד מנהל התפעול הראשי. הוא מחליף את ארווין גונסט, שהתפטר בשבוע שעבר "בשל בעיות בריאות". פיטר לורנץ, סגן נשיא בכיר לעסקי SMB, מונה לחבר הנהלה בכיר בחברה – מהלך המעיד על החשיבות שסאפ רואה במגזר שוק זה.

אנליסטים, נציגי לקוחות ומנהלי קרנות הון סיכון תהו בסוף השבוע אנה מועדות פניה של ענקית התוכנה – לרכישות או לחדשנות פרי פיתוח פנימי. חלקם העריכו, כי הכיוון הוא ביצוע רכישות אגרסיביות, בשל הספק המוטל ביכולתה של החברה לספק במהירות חליפת ERP במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS) – כזו שהובטחה בשנה שעברה. רכישות היו דרכן של מתחרותיה של סאפ – יבמ ואורקל (Oracle) – להניב צמיחה. סאפ התייחסה לנושא הרכישות באופן סתמי בשבוע שעבר, במוסרה, כי "נשקול עסקאות בעלות הזדמנות עסקית".

לדברי ריי וואנג, אנליסט בקבוצת אלטימטר (Altimeter), רכישות הן פעולה חיונית עבור ענקית התוכנה, "כיוון שהן יכולות להוות משקל נגד לעליות ולירידות שיש לכל חברה בהתנהלותה העסקית".

בנוסף, יצוין, כי על אף שבהודעה על מינוי שני המנכ"לים המשותפים הזכירה סאפ את מיקודה בעולם התוכנה כשירות, הרי שאנליסטים של קרנות הון סיכון הביעו ספק ביכולתה להיכנס לתחום זה.

בריג'יט צ'יימברס, נשיאה ומנכ"לית ASUG, ארגון משתמשי סאפ בארצות הברית, אמרה ל-InformationWeek, כי מינוי שני המנכ"לים החדשים יתקבל בברכה על ידי הארגון שבראשה היא עומדת. "השילוב הזה צפוי להניב ערך ללקוחות", העריכה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חסוי

    כמי שיודע מה קורה בחברה מאחורי הקלעים יודע כי בקרוב תיהיה הכרזה נוספת שתשאיר את העולם העסקי של לקוחות SAP פעורי פה. רמז: SAP עומדת לקנות חברה עולמית שתשנה את הערך של SAP מול לקוחותיה...

אירועים קרובים