PMC סיירה תרכוש את וינטגרה הישראלית תמורת 300 מיליון דולרים

וינטגרה הוקמה ב-2000 ומתמחה בפיתוח מעבדי גישה מהירים לרשתות תקשורת. מעבדים אלו מאפשרים לספקי תקשורת לעבור מרשתות קוויות לרשתות המבוססות על פרוטוקולי אינטרנט, את'רנט, TDM ו-ATM ● החברה נוסדה בתחילת שנת 2000 על ידי קובי בן צבי ורוברט אודל, אשר שימשו בתפקידים בכירים במוטורולה

אקזיט ענק: וינטגרה הישראלית (Wintegra) תירכש, ככל הנראה, על ידי PMC-סיירה (PMC-Sierra). היקף העסקה לא נמסר אולם גורמים בשוק העריכו אותה בכ-300-250 מיליון דולרים. גורמים המקורבים לעסקה אישרו בפני אנשים ומחשבים את נכונותה.

PMC סיירה היא ספקית מוליכים למחצה עבור תשתיות אינטרנט. וינטגרה הוקמה ב-2000 ומתמחה בפיתוח מעבדי גישה מהירים לרשתות תקשורת. מעבדים אלו מאפשרים לספקי תקשורת לעבור מרשתות קוויות לרשתות המבוססות על פרוטוקולי אינטרנט, את'רנט, TDM ו-ATM, ללא שינוי מהותי בטכנולוגיית ההפעלה, תוך התבססות על טכנולוגיית WinPath, שפותחה על ידי וינטגרה. החברה נרכשת מציעה תוכנה המלווה את פיתוח שבב הסיליקון המתאימה למרבית המערכות המפותחות כמעט ללא צורך בשינוי.

החברה נוסדה בתחילת שנת 2000 על ידי קובי בן צבי ורוברט אודל, אשר שימשו בתפקידים בכירים במוטורולה (Motorola). בן צבי משמש כמנכ"ל ונשיא החברה. וינטגרה מעסיקה כיום 160 עובדים, רובם בישראל. על לקוחות וינטגרה ניתן למנות את ECI, מוטורולה, סמסונג (Samsung) ועוד. החברה החלה במכירות כבר ב-2002 ורשמה רבעון רווחי ראשון ב-2005.

הרכישה תהווה תחליף להנפקה אותה ביקשה החברה לבצע בנאסד"ק פעמיים, אשר לא יצאה אל הפועל.

וינטגרה כבר בחרה בקרדיט סוויס ובגולדמן סאקס כחתמיה לגיוס של כ-75 מיליון דולרים לפי שווי חברה של 350 מיליון דולרים. על בעלי וינטגרה נמנים קרן קונקורד, המחזיקה 16.1% מהמניות, בן צבי המחזיק ב-10.7% ממניות החברה, וקרן ג'נסיס האוחזת בשיעור דומה. כל אחד יקבל בעקבות הרכישה כ-25-30 מיליון דולרים, על פי גובה העסקה הסופי. בעלים נוספים בחברה היא החברה הרוכשת, PMC סיירה, בעקבות הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי שנחתם בין שתי החברות ב-2005. ב-2006 רכשה PMC סיירה את פסעבה (Passave) הישראלית תמורת כ-300 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים