פורבס: אפל – המותג הרווחי ביותר בעולם

על פי דירוג של המגזין, עומד שווי המותג של אפל על 57.4 מיליארד דולרים ● מיקרוסופט מדורגת שנייה עם שווי מותג של 56.6 מיליארד ● חברות היי-טק נוספות שהגיעו לעשירייה הראשונה הן יבמ, גוגל, אינטל ונוקיה ● המגזין נימק את הדירוג של אפל בכך שהיא "מדגימה איך מותג יכול לשרוד ואף לשגשג, אפילו כשהחברה האם שלו נתקלת במכשולים"

יש צורך ביותר מבעיה באנטנה של ה-iPhone 4 כדי לפגוע במותג של אפל (Apple). מסקירה שערך המגזין פורבס (Forbes) עולה, כי המותג של החברה הוא הרווחי ביותר בעולם, עם שווי של 57.4 מיליארד דולרים.

המגזין הסביר את הדירוג בכך ש-"זוהי חברה שעמדה בעבר במכשולים, לפני שהיא הפכה להיות המותג הכי רווחי בעולם". עוד נכתב, כי "אפל מדגימה איך מותג יכול לשרוד ואף לשגשג, אפילו כשהחברה האם שלו נתקלת במכשולים".

לפני חזרתו של סטיב ג'ובס, המייסד במשותף של אפל, לחברה, צנחו מכירותיה בארבע שנים בסוף שנות ה-90 ב-46%, ובמשך שמונה רבעים היא אף הפסידה כספים. המהפך אירע ב-1998, כשאפל שחררה את ה-iMac – הראשון מבין שורה של להיטים שהשיקה החברה.

למקום השני ברשימה של פורבס הגיעה מיקרוסופט (Microsoft), עם שווי מותג של 56.6 מיליארד דולרים. ככלל, ארבע מבין חמשת החברות בחמישייה הראשונה בדירוג הן חברות היי-טק. יבמ (IBM) הגיעה רביעית עם שווי מותג של 43 מיליארד דולרים, וחמישית ניצבת גוגל (Google) – עם 39.7 מיליארד. החברה היחידה בחמישייה הראשונה שאינה חברת היי-טק היא קוקה קולה (Coca Cola), שהגיעה למקום השלישי עם שווי מותג של 55.4 מיליארד דולרים.

חברות IT נוספות שנמצאות בעשירייה הראשונה הן אינטל (Intel), שהגיעה למקום התשיעי, ונוקיה (Nokia), שמדורגת עשירית.

פורבס ציין, כי "המותגים שברשימה שלנו הראו ביצועים טובים יותר, אולם המכירות שלהם נותרו ב-2009, בממוצע, ללא שינוי ניכר. כמה מהמותגים נפגעו קשה מהמשבר הכלכלי, כמו גם מצעדים שגויים שעשו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הפרייר

    איזה פרייר אני שבמקום לרכוש 51% שליטה על אפל העדפתי לרכוש 51% שליטה על מיקרוסופט.

אירועים קרובים