חילן תרכוש את קליק וויו ישראל בתמורה לכ-13.75 מיליון שקלים

חילן טק רכשה חלק מחברת ה-BI וצפויה לרכוש את החברה כולה בתוך כשנתיים ● יואל סלע ויוגב פלד - בעלי החברה הנרכשת, ימשיכו לשמש בחילן טק כמנכ"לים משותפים של קליק וויו ישראל ● אבי באום, מנכ"ל חילן טק: "נשלב את קליק וויו ככלי לניתוח מידע ודו"חות, עם מערכות השכר, הנוכחות ומשאבי האנוש שלנו" ● הבטיח: "לא נפטר את העובדים – אלא נגייס נוספים"

אבי באום, מנכ"ל ובעל השליטה בחילן ויו"ר נס

חילן טק רכשה חלק מקליק וויו (QlikView) ישראל, העוסקת בעולם הבינה העסקית. חילן טק צפויה לרכוש את החברה כולה בעבור סכום של 13.75 מיליון שקלים – כך הודיעה לבורסה היום (ד').

הרכישה תבוצע בשני שלבים. בשלב הראשון חילן טק תרכוש 60% מהחברה ובתוך כשנתיים תוכל לרכוש את שאר ה-40%, בכפוף לעמידה ביעדי רווחיות שנקבעו בהסכם שבין שתי החברות. יואל סלע ויוגב פלד – בעלי החברה הנרכשת, ימשיכו לשמש בחילן טק כמנכ"לים משותפים של קליק וויו ישראל. מחילן טק נמסר, כי אין בכוונתם לפטר מי מ-30 עובדי החברה הנרכשת.

קליק וויו ישראל הוקמה בשנת 2000, והיא משמשת כנציגה הבלעדית בישראל של חברת קליקטק (QlikTech) העולמית, מפתחת מערכת הבינה העסקית קליק וויו. היא מונה כשלושים עובדים ומפעילה מפיצי משנה בתחום יישום פרויקטי ה-BI. לחברה מאות לקוחות מכל מגזרי המשק. ב-2008 עמד מחזורה השנתי על 10.6 מיליוני שקלים והרווח – על 3.5 מיליון. בשנה שעברה עמד המחזור על 15.8 מיליוני שקלים והרווח – על 5.7 מיליון.

קליקטק הוקמה בשוודיה, ומנהלת סניפים ביותר ממאה מדינות. בתחילת החודש הגישה החברה תשקיף להנפקה ראשונה של מניותיה בנאסד"ק, ובכוונתה לגייס כמאה מיליון דולרים. התוכנה שפיתחה החברה מאפשרת ביצוע פעולות BI בלא בניית קוביות OLAP מורכבות ויקרות ואינה מגבילה את המשתמש בחיפושיו אחר מידע הטמון במערכים התפעוליים של הארגון. התוכנה מבוססת על טכנולוגית In-Memory BI הרשומה כפטנט.

פעילות קליק וויו ישראל תשולב בחילן טק במסגרת מגזר שירותי ה-IT שלה, הכולל את !We המתמחה  בוירטואליזציה של שרתים ובאבטחת מידע ואת הנציגות בישראל של תוכנת אבטחת המידע טרנד מיקרו (Trend Micro).

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אבי באום, מנכ"ל חילן טק, כי "תחום ה-BI מצוי בצמיחה, עתידו עוד לפניו. יש צורך הולך וגדל של מנהלים בכלים שיפשטו את הניתוח של המידע הרב הנצבר אודות העובדים, שבדרך כלל מקורו מכמה מערכות מידע שונות ומבוזרות. הדבר בולט במיוחד בארגונים המעוניינים לראות תמונה מאוחדת של מספר יחידות משנה נפרדות. התרשמנו מאוד מהיכולות של קליק וויו".

באום ציין, כי "לא רק שאני מבטיח כי לא נפטר עובדים, אלא שאף בכוונתי להרחיב את פעילות החברה שרכשנו. החברה מוצלחת ובעוד שנה מהיום תמנה מאה עובדים, ותעסוק בהטמעה של פרויקטי BI רבים ומשמעותיים בישראל".

באום הוסיף, כי קיים שיתוף פעולה הדוק בין חברת ADP, הפועלת בעולם מיכון השכר בארה"ב ובאירופה, ובין קליקטק, וכי בכוונת חילן טק להעתיק את מודל הפעילות הזה לשוק המקומי. "המוצר הזה הוא מאד ייחודי, והוא יכול לתת פתרונות יפים", אמר באום, "נשלב בין הפתרונות שלנו בעולם מיכון השכר, לבין פתרון ה-BI של קליקטק".

באום הוסיף, כי "נשלב את קליק וויו ככלי לניתוח מידע ודו"חות, עם מערכות השכר, הנוכחות ומשאבי האנוש שלנו, לטובת לקוחותינו. שילוב המוצר בפתרונות המסורתיים של חילן טק, יעניק ללקוחות החברה ערך מוסף גדול בניתוח נתוני השכר והיכולת לשלב נתונים אלו עם מערכות אחרות בקרב הלקוחות".

יואל סלע מסר, כי "קליק וויו ישראל חוותה צמיחה מואצת בת עשרות אחוזים בשנה. חילן טק תסייע לנו להמשיך לבסס את מעמדנו כמובילי שוק בתחום ה- BI הצומח. היציבות הפיננסית החזקה של חילן טק תסייע לקליק וויו לחזק ולהרחיב את פעילותה בשוק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים