זהירות: האקרים מפיצים דרך פייסבוק וירוס שגורם לגניבת סיסמאות של המשתמש

הווירוס החדש גורם לשליחת הודעות אי-מייל שכוללות קובץ מצורף שמוביל להורדת תוכנות זדוניות שבאמצעותן "נגנבות" סיסמאות בנק ומידע אחר בעל ערך של הגולש ● בחברת האבטחה מק'אפי מעריכים, כי ההאקרים הפיצו עשרות מיליוני הודעות נגועות בארצות הברית, אירופה ואסיה, וכי הווירוס ידביק מיליוני מחשבים ● בפייסבוק סירבו להגיב לגבי הווירוס, אולם ציינו, כי פרסמו עדכון סטטוס הקורא למחוק את המייל שבאמצעותו הוא מופץ ולעדכן חברים לגביו

האקרים פיתחו לאחרונה וירוס חדש שחודר לחשבון הפייסבוק (Facebook) של הגולש במטרה לגנוב סיסמאות בנקים ולאסוף, ככלל, מידע בעל ערך – כך מסרה חברת אבטחת המידע מק'אפי (McAfee). הווירוס מופץ באמצעות מייל שמודיע למשתמש שפג תוקפה של סיסמת הפייסבוק שלו, וכולל קובץ מצורף שלחיצה עליו מובילה אותו לדף שבאמצעותו הוא יכול לשנות את שם המשתמש והסיסמה שלו. כשהגולש פותח את הקובץ, יורדות למחשב שלו מספר תוכנות זדוניות, כאשר אחת מהן גונבת ממנו את הסיסמאות המבוקשות.

פייסבוק הוא יעד פופולרי עבור פושעי רשת, בשל העובדה שיש לרשת החברתית 400 מיליון משתמשים. עד כה, הם הטרידו את הגולשים באמצעות הודעות שנשלחות לחשבונות הדואר שלהם ברשת החברתית, אולם הווירוס הנוכחי מתוחכם יותר, וחודר דרך הרשת החברתית לחשבונות הדואר ה-"רגילים" של הגולש.

במק'אפי מעריכים, כי ההאקרים כבר שלחו עשרות מיליוני הודעות הנגועות בווירוס הזה למשתמשים בארצות הברית, אירופה ואסיה. דייב מרקוס, מנהל מחקר התוכנות הזדוניות והתקשורת בחברת אבטחת המידע, אמר, כי הוא מעריך שהווירוס ידביק מיליוני מחשבים.

דובר מטעם פייסבוק סירב להגיב לגבי הווירוס המדובר, אולם אמר, כי החברה פרסמה באתר עדכון סטטוס המזהיר את הגולשים על האי-מייל שבאמצעותו הוא מופץ, והמליצה למחוק אותו ולהעביר את המידע עליו לחברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים