החברות הישראליות כבשו את תערוכת המובייל הגדולה ביותר באסיה

מבקרים רבים בתערוכת Mobile Asia Expo 2014 בשנחאי פקדו את הביתן שהקימו מכון הייצוא ומשרד הכלכלה וחזו בפתרונות של חברות ישראליות רבות ● בין הפתרונות שמשכו את תשומת הלב היו שירות תרגום לעסקים במדינה בה הרוב מדברים סינית בלבד וסטארט-אפ שהופך את קודי ה-QR לצבעוניים יותר

17/06/2014 12:53

15 חברות ישראליות, ותיקות וצעירות, השתתפו בתערוכת Mobile Asia Expo 2014 שנערכה באחרונה בשנחאי על ידי ארגון ה-GSMA. החברות הללו היו חלק מביתן ישראלי שהקימו, בפעם הראשונה בתולדות התערוכה, מכון הייצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

אחת החברות שלקחו חלק בביתן היא קבוצת מר, חברה ציבורית ישראלית ותיקה שפועלת בעיקר בשוק הבינלאומי ומעסיקה יותר מ-1,200 עובדים ברחבי העולם. היקף ההכנסות שלה עומד על יותר מ-200 מיליון דולר. הקבוצה מציעה מגוון מוצרים ושירותים בתחומי הטלקום, אבטחת המידע והקלינטק. מר מקווה למכור לסינים בין היתר פתרונות בתחום המפעילות הווירטואליות – תחום שמתחיל לתפוס תאוצה בסין.

בתמונה: ניר פלטאו, סגן נשיא לשיווק ופיתוח עסקי בחטיבת הטלקום של קבוצת מר. צילום: בן פלד

חברת לקסיפון, המתרגמת שיחות טלפון בצורה אוטומטית ובזמן אמת, הציגה בביתן כחלק מביקור ראשון שלה בסין. מנהלים בכירים ומשקיעים מחברות הטלקום הסיניות צ'יינה מובייל (China Mobile) וצ'יינה טלקום (China Telecom), וכן יצרני סלולר סיניים כגון וואווי (Huawei) ו-ZTE, פקדו את התצוגה של לקסיפון מספר פעמים ואף ניהלו עם אנשיה דיונים.

עניין זה לא מפתיע, שכן במדינה שבה רוב האנשים לא מדברים אף שפה פרט לסינית יש צורך עצום בתרגום. צורך זה נענה כיום באופן חלקי על ידי מתורגמנים אנושיים, אך רוב העסקים בסין לא יכולים להרשות לעצמם להעסיק מתורגמנים. תרגום אוטומטי לשיחות טלפון בעלות נמוכה יפתח הזדמנויות עסקיות חדשות לסינים וללקוחותיהם המערביים, ולקסיפון מקווה להיות אחת מספקיות השירות המובילות בתחום.

בתמונה: אייק ואיתי שגיא, מייסדי חברת לקסיפון. צילום: בן פלד

הדוכן שמשך את תשומת הלב הרבה ביותר בביתן הישראלי היה זה של חברת ויז'ואליד (Visualead). הסטארט-אפ מהרצליה עוסק בתחום ה-O2O – קישור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי, ופיתח מחולל קוד QR ויזואלי, שמחליף את קודי ה-QR הפשוטים והמשעממים שאנחנו מכירים בקודים מושכים וצבעוניים, שמשלבים תמונות או לוגואים. כך הופכים קודי ה-QR לאפקטיביים יותר ומעודדים סריקות רבות יותר. החברה רואה פוטנציאל גדול לטכנולוגיה שלה, בגינה היא הגישה מספר בקשות לפטנטים בארצות הברית ובסין, גם בתחומי אימות המוצרים (Anti Counterfeit) והתשלומים הסלולריים.

ויז'ואליד נוסדה ב-2012 על ידי נבו עלוה, אוריאל פלד ואיתמר פרידמן, גייסה עד כה 2.4 מיליון דולר ומשרתת יותר מ-400 אלף עסקים בפלטפורמת האינטרנט שלה. בשנה שעברה היא זכתה במקום הראשון בתחרות סטארט-אפים שנערכה במסגרת כנס המובייל והאינטרנט הגדול באסיה, Global Mobile Internet Conference, שנערך בבייג'ינג. החברה פתחה באחרונה משרד בשנחאי והטכנולוגיה שלה כבר נמצאת בשימוש של מספר חברות ענק בסין, דוגמת רנרן, רשת חברתית עם 200 מיליון משתמשים, וקוקה קולה (Coca Cola), ששילבה אנימציית QR תוצרת ויז'ואליד בקמפיין שהשיקה בתערוכה.

אנשי ויז'ואליד בביתן של החברה בתערוכת Mobile Asia Expo 2014. צילום: בן פלד

הקמפיין של קוקה קולה בתערוכה, עם אנימציית QR תוצרת ויז'ואליד הישראלית. צילום: בן פלד

נציג אנשים ומחשבים תפס את חלק מנציגי הביתן הישראלי לתמונה קבוצתית. עומדים מימין: ניר פלטאו מקבוצת מר, ענבר גרבלר מהנספחות הכלכלית בשנחאי, עודד ישראלי מ Visualead, ירון שפריר מחברת תפנית, אלעד גפני, הנספח הכלכלי בשנגחאי, נועה היינמן, הנספחת הכלכלית במחוז גואנגז'ו, מאיה וקנין ואוהד קוג'מן ממכון היצוא, מיקי אדמון, מנהל מחלקת היי טק במכון היצוא, ליאת רוסטוק מ eyeSight, אייל אשד מ SpeakingPal, אלדד כהן מ IPgallery. כורע: נבו עלוה, מנכ"ל Visualead.צילום: בן פלד

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לשנחאי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים