נתונים מדאיגים: קרוב למחצית מהילדים גולשים באתרי פורנו

אתרי הסקס פופולריים בקרב רבים מילדי העולם המערבי, בעיקר ביפן ובצרפת - כך על פי קספרסקי ● עוד מעלה המחקר שהם אוהבים לגלוש באתרי אלימות ותוכנות לא חוקיות ● בענקית האבטחה שבים ומתריעים בפני ההורים שעליהם לשמור על הילדים מפני סכנות הרשת

ה-"חיבה" של ילדים לגלוש באתרי פורנו היא דבר ידוע, אלא שנתונים חדשים מראים עד כמה: קרוב למחצית מילדי העולם המערבי גולשים לאתרי סקס – כך על פי מחקר של קספרסקי (Kaspersky). המגמה נפוצה במדינות רבות, במיוחד ביפן, שם כמעט שלושת רבעי מהילדים עושים זאת, ובצרפת. ענקית אבטחת המידע לא ציינה היכן נמצאת ישראל בדירוג.

המחקר התבסס על ניתוח הרגלי החיפוש באינטרנט של ילדים. לצורך הבדיקה נבחרו 10 קטגוריות של תוכן שהוגדר על ידי המומחים כלא רצוי: פורנוגרפיה, סמים, אלימות, שפה אלימה, כלי נשק, הימורים, תוכנות לא חוקיות, שרתי פרוקסי אנונימיים, מערכות תשלום ולא ברור מדוע, אבל גם משחקים מקוונים.

מתוך אותן קטגוריות, אלה שההורים מחשיבים כלא רצויות במיוחד עבור הילדים הן פורנוגרפיה, אלימות וסמים. כמעט בכל המדינות, התוכן הפורנוגרפי הוא הפופולרי ביותר מביניהם, לפחות לפי רכיב שליטת ההורים שקספרסקי מציעה. 74.9% מהילדים היפנים ו-68.9% מהילדים הצרפתים צפו בסרטי ותמונות פורנו. מכסיקו נמצאת במקום השלישי עם 65.3%. עוד עולה מהנתונים כי הילדים המערב אירופים חרמנים יותר מאלה האמריקנים, עם 49.7% לעומת 43.9%. בולטים מביניהם ילדי בריטניה: 48.8% מהם "חובבים" פורנו.

סוג נוסף שהגולשים הצעירים אוהבים הוא תכנים אלימים, אם כי הם גולשים לאתרים כאלה בשיעור פחות משמעותית מאשר התכנים הפורנוגרפיים. ילדי מכסיקו בולטים בגלישה שלהם לאתרי המכות והאגרופים, עם 8.6%, כשאחריהם החברים שלהם מארצות הברית (7%) ומבריטניה וספרד (4.8% כל אחת). יצוין כי הפופולריות של האתרים האלה אמנם נמוכה יחסית, אבל בניגוד לאתרי פורנו, כמעט בלתי אפשרי להגיע אליהם בטעות. מכאן שילד שגולש לאתרים אלימים עושה זאת בכוונה, מה שלדברי החוקרים צריך להדאיג את ההורים.

קספרסקי בחנה שני סוגי תכנים נוספים שקשורים לאלימות וגילתה שהילדים הרוסים אוהבים לגלוש באתרים בעלי שפה אלימה (10.7%) ויותר מזה באתרי כלי נשק (26.4%). אגב, שיעור הילדים האמריקנים שגולשים באתרים בתחום עומד רק על 12% – נתון מעט מפתיע בהתחשב בעובדה שניתן בארצות הברית לקנות כלי נשק בחנויות ומדי פעם אנחנו שומעים על מסע ירי של ילד אמריקני מתוסכל.

השיעור הגבוה ביותר של גולשים צעירים שנכנסים לאתרי סמים הוא במכסיקו (אם כי מדובר ב-1.8% "בלבד") והגלישה לאתרי תוכנה בלתי חוקית נפוצה במיוחד בקרב צעירי סין: 69.4% מהם עושים זאת. הרחק מאחוריהם נמצאות ספרד עם 24% ויפן עם 10.6%. רבים מהאתרים האלה מציעים עם התוכנה הבלתי חוקית "מתנה" בדמות קוד זדוני, מה שרק מגביר את הסכנה מהם.

אנה לרניקה, אנליסטית תוכן רשת במעבדת קספרסקי, אמרה כי "מעבר לתוכן הבלתי רצוי, האינטרנט מביא איתו סכנות מאיימות לא פחות עבור ילדים, לדוגמה בריונות רשת או טרולינג. תוקפים יכולים לנצל את כל הערוצים האפשריים לתקשורת באינטרנט – למשל רשתות חברתיות, פורומים, צ'טים ותוכנות מסרים, שכאשר משתמשים בהם יחדיו, הם יכולים לגרום לסבל נפשי ניכר".

היא הוסיפה כי "ילדים לא מסוגלים להתמודד עם אלימות בעצמם ולכן יש להורים תפקיד חשוב בהגנה עליהם מפני בריונות סייבר. ככלל, הורים צריכים לשים לב לפעילות הילדים שלהם באינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים