מישל אובמה פתחה בקמפיין רשת: להחזיר את הנערות החטופות בניגריה הביתה

הגברת הראשונה של ארצות הברית העלתה את הנושא בסרטון היו-טיוב השבועי שלה ורבים נוספים הצטרפו אליה ברשתות החברתיות, בהם הילארי קלינטון - וגם לימור לבנת

קמפיין רשת חדש תחת הכותרת "Bring Back Our Girls#" קורא לשחרורן של יותר מ-200 הנערות שנחטפו בניגריה על ידי ארגון בוקו חראם, וככל הנראה אולצו להתאסלם. פתחה את הקמפיין מישל אובמה, רעייתו של נשיא ארצות הברית, בסרטון השבועי שהיא מעלה ליו-טיוב (YouTube), אולם משתתפים בו גם רבים אחרים בעולם, בעיקר ברשתות החברתיות, בהם הילארי קלינטון. בין המשתתפות בישראל נמצאות השרה לימור לבנת וח"כ איילת שקד.

בוקו חראם הוא ארגון טרור מוסלמי קיצוני שפועל בכמה מדינות באפריקה, בהן צפון ניגריה, שם יש רוב מוסלמי ומיעוט נוצרי. הארגון דוגל בכך שהחינוך המערבי הוא חטא ושואף ליצור מדינות על טהרת האסלאם, שינוהלו על פי חוקי השריעה. כחלק מפעילותו חדר הארגון לפני כחודש בשעת לילה לפנימייה בצפון המדינה, הניס את החיילים והמורים שהיו שם וחטף את הנערות ממיטותיהן. עד עתה לא ידוע היכן הן נמצאות, וראש הארגון אמר כי ימכור אותן לשפחות.

אתמול (ב') שחרר הארגון סרטון בו נראות חלק מהבנות לבושות בבגדים מסורתיים ומתפללות לפי האסלאם. ראש הארגון אמר בסרטון כי הוא מוכן לנהל משא ומתן על שחרור הבנות תמורת שחרורם של אסירים מהארגון שכלואים בבתי הסוהר של ממשלת ניגריה.

האם סרטון ביו-טיוב יכול לעזור נגד ארגון טרור אסלאמי קיצוני?

בסרטון שפרסמה אובמה היא אמרה כי היא ובעלה כועסים עד מאוד על החטיפה. "ברק (אובמה) הורה לעשות כל מה שאפשר כדי לעזור לממשלת ניגריה במאמציה למצוא את הבנות הללו ולהביא אותן הביתה", הוסיפה. לדבריה, כשהיא ובעלה חושבים על אותן בנות חטופות, עולות בראשם הבנות שלהם עצמם.

גם שרת התרבות והספורט שלנו הצטרפה. צילום: עמוד הפייסבוק של לימור לבנתנראה שאחת המטרות המרכזיות של הארגון בחטיפה היא למנוע מהבנות חינוך, וגם על כך יצא קצפה של אובמה בסרטון. היא ציינה כי מדובר בגברים מבוגרים שפוגעים ברצונות של הבנות הללו.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הצטרפה לקמפיין וכתבה בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלה: "בוקו חראם חטף את הנערות מבית הספר כדי למכור אותן לתעשיית המין, על מנת לממן קניית נשק לארגון. הארגון מתנגד באופן נחרץ להשכלת נשים ולחינוך מערבי, בטיעון שזה מנוגד לאסלאם… אני קוראת לכולם להצטרף לקמפיין ולעלות גם תמונות. יש לאמר בקול ברור ושאינו משתמע לשני פנים: הגיע הזמן להחזיר את הילדות הביתה!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים