עובדי נס ישראל התאגדו בהסתדרות; דורשים הסכם קיבוצי

יותר משליש מעובדי החברה בישראל הצטרפו להסתדרות ובכך השיגו את הנדרש בחוק על מנת להכריז עליהם כארגון יציג ● נס היא האינטגרטורית הראשונה בה מתבצעת התאגדות של עובדים ובהסתדרות קוראים להנהלת החברה לנהל עימה משא ומתן ● נס בתגובה: "החברה תבחן את הפרטים ותפעל על פי כל דין ותוך שיתוף פעולה"

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות

יותר מ-3,300 עובדי נס טכנולוגיות בישראל התאגדו בהסתדרות, במטרה להגן על זכויותיהם. יותר מ-1,100 עובדים חתמו על טפסי הצטרפות לארגון ובכך השיג ועד הפעולה שלהם את השליש הדרוש בחוק על מנת לייצג את כלל עובדי החברה.

במכתב שהעביר הבוקר (ד') אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, לשחר אפעל, מנכ"ל נס טכנולוגיות, קרא הארגון לפתוח במשא ומתן עם ההנהלה על מנת לגבש הסכמות שיעוגנו בהמשך בהסכם קיבוצי.

נס ישראל מעסיקה יותר מ-3,300 מתוך 7,000 עובדי נס העולמית. לנוכח השינויים בענף ה-IT, הנהלת נס יזמה באחרונה, בין היתר, הפחתת ימי חופשה לעובדים, קיצוץ בשכר המנהלים ופיטורים של עשרות אחרים.

שחר אפעל, מנכ"ל ונשיא נס ישראל. צילום: קובי קנטורמהלך ההתארגנות של עובדי נס ישראל קרם עור וגידים בהשראת קמפיין "המאוגדים" שהשיקה ההסתדרות בתחילת השנה. בשונה מהתאגדויות אחרות, הפנייה הראשונית של עובדי נס להסתדרות הייתה אחרי שכבר הספיקו לגייס מאות חתימות של עובדים שתמכו ברעיון ההתאגדות. במשך חודש וחצי המשיכו חברי ועד הפעולה, בגיבוי ובסיוע האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, לקיים פעילות הסברה בקרב אלפי עובדי החברה שמועסקים מטעם נס ישראל בארגוני ממשלה, בנקים, בתי חולים ועוד.

לדברי ניסנקורן, "אלפי עובדי נס לקחו את גורלם בידיהם. התאגדות זו היא מהלך פורץ דרך, שיפתח את הדלת להתאגדויות נוספות בענף היי-טק, בדיוק כפי שקרה בשנתיים האחרונות בענפים אחרים, ביניהם הסלולר".

מוועד הפעולה של עובדי נס נמסר כי "אנחנו מאוגדים כי אנחנו מאמינים שגם בתחום ה-IT בפרט ובענף ההיי-טק בכלל, העובדים זכאים לביטחון תעסוקתי ולתחושת מעורבות בהחלטות הנוגעות לעתידם. המציאות הוכיחה מעל לכל ספק שכל חברה שמאמינה בעתידה תומכת ברצונם של העובדים להתאגד. הסיבה לכך היא ההכרה בעובדה שמקום עבודה שטוב יותר לעובדיו הוא מקום שבו העובדים ממלאים תפקיד מוביל בהמשך הצלחתה. אנחנו קוראים להנהלת נס טכנולוגיות לשמש דוגמה לכל החברות בענף ולשבת עמנו בהקדם למשא ומתן על הסכם קיבוצי".

מנס נמסר כי "החברה קיבלה הבוקר הודעה מההסתדרות על השלמת התארגנות עובדי נס בוועד עובדים יציג. החברה תבחן את הפרטים ותפעל על פי כל דין ותוך שיתוף פעולה, כפי שהצהירה ופעלה בעבר. יש להנהלה ולעובדים מטרות משותפות – שמירה על חוסנה של נס והמשך הפעילות הענפה מול הלקוחות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    יפה מאוד, אחרי עשרות עובדים שפוטרו השנה (Barclays, ועוד), ועוד עשרות עובדים שיפוטרו בחודשים הקרובים, הגיע הזמן שיהיה וועד באחת החברות הפחות יציבות בישראל.

  2. עובד נס לשעבר

    הגיע הזמן שיהיה ועד בחברת נס. לא יתכן מצב שבו העובדים הם עבדים, וההנהלה הם העריצים. אין שום סיבה שמנהלים יקחו את כל הקופה, ולעובדים יקצצו ללא אפשרות של דיון. הגיע הזמן שאנשים כמו אפי קוטק (מי ראה ומי שמע היכן הוא?) יבינו שהעובד הוא המשאב היחיד בחברה ויש להתייחס אליו בכבוד. סיפור הדלק היה הפרסה המצחיקה ביותר. אי אפשר להיות כוחני מול העובדים ולחשוב שכולם ישתקו. האם אפי קוטק מעיז לומר לאשתו: "יש לך מכסת דלק !" . אם כן, היה מוצא עצמו ברבנות... כמו שלא מזלזלים באישה ככה לא מזלזלים בעובד שלך. הם האנשים הכי יקרים לך וצריך לשמור עליהם.

  3. עובד נס

    העובדים אכן לקחו גורלם בידם. במילים אחרות - כורתים את הענף שעליו הם יושבים. שחר, תן לחבר׳ה מהוועד ללכת להביא מכירות ולהכניס פרוייקטים ואז נראה את הגאונים האלה. אם לא יצליחו - שימצאו פתרון - לפטר, לקצץ שכר.... מטומטמים .

אירועים קרובים