ארצות הברית: נטפליקס תשלם – ספקית האינטרנט קומקאסט תדאג שתכניה יקבלו עדיפות

ספקית התוכן ברשת תשלם לחברת שירותי האינטרנט כדי שזו תבטיח שתכניה יסופקו למיליוני לקוחותיה בצורה מהירה יותר ● צרכני נטפליקס אולי ירוויחו, אולם יש מי שמודאג מפני הפרת עיקרון הנייטרליות ברשת

24/02/2014 17:43

סיבה לדאגה? ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (Netflix) הסכימה לשלם לקומקאסט (ComCast), ספקית שירותי האינטרנט הגדולה בארצות הברית, בעלת מיליוני לקוחות, תמורת העברה מהיר יותר של תכני הווידיאו שהיא מספקת. זאת, לאחר שבית משפט אמריקני קבע בחודש שעבר כי הסכם מסוג זה לא מפר את עיקרון הניטרליות ברשת וכי ספקיות אינטרנט לא מחויבות להתייחס בצורה שווה לכל התעבורה ברשת. החברות סירבו להתייחס לפרטי העסקה.

ההסכם נועד להבטיח למנוייה של נטפליקס גישה מהירה וטובה יותר לתכנים דוגמת הסדרה הפופולרית בית הקלפים וכן לתכנים טלוויזיוניים נוספים. הודעתה של נטפליקס מגיעה לאחר חודשים בהם התלוננו לקוחותיה על גישה משובשת לתכנים. אולם, מעבר לשיפור השירות עבור לקוחותיה של נטפליקס, ייתכן כי ההסכם יסלול את הדרך לשיתופי פעולה דומים נוספים עם ספקיות אינטרנט, בהן הענקיות ורייזון (Verizon) ו-AT&T.

עם זאת, לא הכול ורוד בממלכת האינטרנט. מעבר לעובדה שההסכם מעלה את החשש להפרה בוטה של עיקרון הניטרליות ברשת והעדפה של ספקי תוכן עם כיסים עמוקים, יש מי שסבורים שהעלויות של מהלכים שכאלה יתגלגלו בסופו של דבר אל הצרכן הפשוט, שייאלץ לשלם יותר עבור התכנים האינטרנטיים. בתוך כך, חודשה הקריאה לרשות התקשורת הפדרלית, FCC, לקבוע כללים מנחים שיבטיחו כי האינטרנט יישאר פתוח וחופשי, ללא התערבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים