ארצות הברית: ספקיות האינטרנט בפס רחב עשויות לדרוש תשלום עבור גישה מהירה יותר לתכנים

בית משפט לערעורים במחוז קולומביה קיבל את עתירתה של חברת וריזון בנוגע לכללי הניטרליות ברשת

בית המשפט לערעורים במחוז קולומביה דחה ביום ג' את הכללים הפדראליים המחייבים ספקיות אינטרנט להתייחס בצורה שווה לכל תעבורת האינטרנט. ההחלטה עשויה להוביל לכך שחברות סלולר וספקיות נוספות של שירותי תקשורת בפס רחב יגבו מספקיות תוכן תשלום תמורת גישה מהירה יותר לאתרי אינטרנט ושירותים. בשנת 2010 קבעה רשות התקשורת הפדראלית (FCC) של ארצות הברית כללים שמחייבים את הספקיות להעניק לצרכנים גישה שווה לכל התכנים החוקיים, ללא שום הגבלות וללא מדרגות תשלום.

במסגרת הערעור על אותם כללים, אותו הגישה חברת וריזון (Verizon), אחת מהספקיות הגדולות בארה"ב,  קבעו שניים מבין שלושת השופטים (כשהשלישי הסכים עמם חלקית) כי אמנם יש לרשות סמכות להסדיר את הגישה לאינטרנט בפס רחב, אך היא לא הצליחה להוכיח כי בסמכותה לקבוע כללים כנגד אפליה שיחייבו ספקיות של גישה לאינטרנט בפס רחב.

ההחלטה היא בגדר ניצחון עבור וריזון וספקיות נוספות של גישה לאינטרנט בפס רחב, אשר ראו בכללים התערבות מופרזת של הממשל באופן שבו הן מנהלות את הרשתות שלהן. הספקיות בירכו ביום ג' על ההחלטה של בית המשפט, וטענו כי הן אינן מגבילות את הגישה של לקוחותיהן לאינטרנט. אולם, בארגונים להגנת הצרכן הביעו חשש כי הבעלים של רשתות התקשורת יחלו לגבות מספקיות תוכן דוגמת נטפליקס (Netflix), פייסבוק (Facebook) או ESPN תשלום תמורת גישה מהירה יותר לשירותיהן.

מהבית הלבן נמסר שנשיא ארה"ב ברק אובמה, שבקמפיין הבחירות של 2008 הבטיח להשאיר את הניטרליות של האינטרנט, יוסיף לפעול עם ה-FCC, עם הקונגרס ועם גורמים במגזר הפרטי כדי-"לשמור על החופש והפתיחות של רשת האינטרנט". מהבית הלבן הוסיפו גם ש-"הנשיא נותר מחויב לפתיחות של רשת האינטרנט, לחופש של הצרכנים לבחור באיזה אתרי אינטרנט יבקרו ובאיזה שירותים מקוונים ברצונם להשתמש, וליכולת של הגופים המציעים שירותים חדשניים להתחרות במגרש משחקים מאוזן בו מנצחים בזכות האיכות של המוצרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים