נוחי דנקנר מכר את גיוון אימג'ינג לקובידיאן האירית תמורת כמיליארד דולר

המכירה בוצעה לפי ערך של 30 דולר למנייה והיא כפופה לאישור בעלי המניות של החברה ● זוהי הרכישה הרביעית של קובידיאן בישראל ● מדובר בהישג לדנקנר, שלפני תשעה חודשים סירב למכור את החברה תמורת חצי מיליארד

תולה את הקריסה של IDB ברפורמה של כחלון. נוחי דנקנר

דסק"ש מקבוצת IDB הודיעה בסוף השבוע על מכירתה של גיוון אימג'ינג לקובידיאן האירית תמורת כמיליארד דולר, במסגרת המאמצים של בעל הקבוצה, נוחי דנקנר, להשאיר בידיו את השליטה בה. המכירה מבוצעת תמורת 30 דולר למנייה, במחיר כפול מזה שדנקנר סירב למכור את החברה תמורתו לפני כתשעה חודשים. מדובר ברכישה הרביעית של החברה האירית בישראל והגדולה שבהן, לאחר שלפני כשנה וחצי רכשה את סופר דיימנשן ואת אורידיון תמורת כ-350 מיליון דולר כל אחת, ולפני כן רכשה את פוליטאץ' תמורת כ-30 מיליון דולר.

העסקה מתבצעת בפרמיה של 26.85% ממחיר המנייה בנסדא"ק ביום ו', לפני שנמסרה ההודעה על המכירה, ופרמיה של כ-75% לעומת השער הממוצע של המנייה בשנה האחרונה. בסיום המסחר ביום ו' עלתה המנייה ב-0.81% ל-23.65 דולר.

מניותיה של דסק"ש בגיוון אימג'ינג, המהוות 46% מכלל מניות החברה, מוחזקות באמצעות החברות הבנות, אלרון ו-RDC, ואילו שאר המניות נמצאות בידי הציבור. הדירקטוריונים של אלרון ושל RDC יתכנסו כדי לאשר את העסקה היום (א').

גיוון אימג'ינג נחשבת לאחד הנכסים שמכירתו תזרים ל-IDB ממון רב בתקופה של מצוקה כספית עבורה. במידה שהעסקה תצא לפועל, היא תזרים 142 מיליון דולר לקופתה של דסק"ש. יש לציין שדבר העסקה מתפרסם יום לפני שהבנקים הנושים של IDB – לאומי, מזרחי, טפחות וקרדיט סוויס – אמורים להכריע בין שתי הצעות להסדר חוב שלה: זו של דנקנר וגנובסקי או זו של אלשטיין ובן משה.

החברה הנמכרת פיתחה גלולה שמצלמת ומשדרת אחרי שהיא נבלעת, ומשמשת לאבחון מחלות במערכת העיכול. דסק"ש ניהלה מגעים למכירתה במחצית השנייה של 2012 וברבעון הראשון של 2013, בין היתר עם פוג'י פילם (Fuji Film) וג'ונסון אנד ג'ונסון (Johnson & Johnson). על פי ההערכות, IDB ביקשה למכור את החברה לפי שווי שוק של כ-750 מיליון דולר, אולם ההצעה הגבוהה ביותר שקיבלה הייתה לפי שווי שוק של כ-500 מיליון.

הסיבה לכך שבסופו של דבר, החברה נמכרה לפי שווי שוק כפול מהצעה זו היא שבמהלך התקופה קיבלה גיוון אימג'ינג את אישור משרד הבריאות של יפן לעשות שימוש בעדכון האחרון של הגלולה, ה-PillCam Colon, כדי לאבחן התפתחויות של גידולים סרטניים, ואף הוכנסה לסל הבריאות היפני. על פי ההערכות, החלטה זו עשויה להגדיל את הכנסותיה השנתיות של גיוון איחמג'ינג בכמה מאות מיליוני דולרים. ייתכן שגם ה-FDA האמריקני יאשר את השימוש בגרסה האחרונה של הגלולה לאותן מטרות, מה שאמור להגדיל עוד יותר את הכנסותיה של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים