דיווחים: ה-NSA עוקבת אחרי עסקות בכרטיסי אשראי – גם במזרח התיכון

על פי מסמך שחשף אדוארד סנואודן, הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית עלתה על עסקות לאחר שחדרה למחשבים של חברות אשראי ושל העיתון הגרמני דר שפיגל ● עובדים ב-NSA הביעו דאגה מכך וטענו שמדובר ב-"מידע אישי רב"

הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית מעוניינת לגלות עסקות שונות מרחבי העולם שנעשות באמצעות כרטיסי אשראי, וככל הנראה כבר מצאה דרך לגלות עסקות כאלה – כך דיווח הבוקר (א') דר שפיגל (Der Spiegel). על פי העיתון, הסוכנות חדרה לצורך כך למחשבים של חברות אשראי ואפילו לנתונים הפיננסיים שלו עצמו.

בדיווח של דר שפיגל נטען, על פי מסמך שחשף אדוארד סנואודן, כי בין החברות שלמחשבים שלהן חדרה הסוכנות הייתה ויזה (Visa) וכי העסקות המדוברות בוצעו באירופה, המזרח התיכון ואפריקה. ויזה הכחישה את הדברים.

כמו כן, המסמך מראה שה-NSA ליקטה מהעיתון עצמו ב-2011 כ-180 מיליון נתונים, תחת הכינוי "Tracfin". רוב הנתונים היו אודות עסקות בכרטיסי אשראי. באמצעות אותו כינוי ליקטה הסוכנות נתונים גם מ-SWIFT – רשת שמשמשת בנקים כדי לשלוח מידע על עסקות בצורה מאובטחת. ייתכן שה-NSA הגיעה לנתונים לאחר שעלתה על הדפסות שנשלחו במספר בנקים.

לפי המסמך, גם עובדים בסוכנות הביעו דאגה ממעקב אחר המידע המדובר. הם מצוטטים בו כקובעים שזהו "מידע אישי רב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים