תשעה באב: לסייר בהר הבית ולהטמין פתקים בכותל – באמצעות האינטרנט

אתר של עמותת לב האומה מציע סיור וירטואלי בהר הבית באמצעות שבעה תצלומים פנורמיים של המקום ● בין המדריכים בסיור אפשר למצוא את שר השיכון, אורי אריאל ● אתר אחר מאפשר לסייר עם הדפדפן ברחבת הכותל ובמנהרות הכותל ולהטמין פתקים בין אבניו בלי לצאת מהבית

אתרים רבים ברשת מציעים מידע על תשעה באב, הסיבות לקיומו של היום, מנהגיו ופרטים על דברים שקשורים בו: הכותל, מגילת איכה וכמובן – בית המקדש. אתר "הר הקודש" של עמותת לב האומה מציע סיור וירטואלי בהר הבית לכל דורש. הסיור כולל שבעה תצלומים ב-360 מעלות של מקומות שונים בהר הבית ומנוהל על ידי מדריכים שונים, בהם שר השיכון, אורי אריאל.

האתר מציע ארבעה סוגים של מפגשים – עם ההיסטוריה של הר הבית, עם אלוהים, עם עצמך ומה שמכונה באתר "המפגש של כולנו".

המפגש עם ההיסטוריה של הר הבית מציע "מסע דרמטי על ציר הזמן, מהיום שבו הפך הר המוריה למוקד הזהות היהודית בעקדת יצחק דרך 1,000 שנות המקדש, על פני דורות של בכי ואבלות על החורבן ועד שיבת ציון במלחמת ששת הימים וחזון אחרית הימים".

בעמוד באתר המתייחס למפגש עם עצמך נטען שעלייה להר הבית היא "מסע למעלה הנפש" במסגרתו נחשף העולה להר "לרבדים פנימיים באישיותו". עוד נטען באתר, כי הר הבית מחבר בין אנשים, בין בני ישראל ואת האנושות כולה.

אתר אחר, של הקרן למורשת הכותל המערבי, מציע סיור וירטואלי ברחבת הכותל ובמנהרות הכותל. כמו כן, הוא כולל, בין היתר, מצלמות שמראות את ההתרחשויות ברחבה, סרטונים על עשיית בר מצווה במקום, גלריות תמונות ומידע על סיורים בירושלים. אחת מגולות הכותרת של האתר היא האפשרות לשלוח באמצעותו פתק לכותל. המבקש כותב את תוכן הפתק באתר ואנשי הקרן ידפיסו אותו ויטמנו אותו בין אבני הכותל המערבי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים