מאות טיסות אמריקן איירליינס בוטלו בשל תקלת מיחשוב שסיבתה טרם הובררה

חוקרים מטעם החברה בודקים האם התקלה נבעה מחדירה של האקרים למערכות המיחשוב שלה או בהעדר גיבוי וכישלון ב-DRP ● לדברי מומחים, -"אין זה סביר שכישלון בנקודה אחת יביא לנפילת כלל המערכת" ● הם ציינו ש-"חברות כמו אמריקן איירליינס משקיעות מיליוני דולרים בכל שנה כדי להקשיח את המערכות שלהן, לבצע גיבוי ולהטמיע DRP" ● כך או כך, המערכות חזרו לפעול אמש (ג')

חדירה למערכות המיחשוב של אמריקן איירליינס (American Airlines)? חוקרי אבטחה בודקים בשעות אלה תקלה במערכות של החברה, שגרמה לביטולן של מאות טיסות של החברה, ואחת ההערכות היא שהתקלה נובעת מפעולה של האקרים. הערכה אחרת תולה את הסיבה בהעדר גיבוי וכישלון ב-DRP. כך או כך, המערכת שבה לפעול אמש (ג'), שעון ארצות הברית.

גם בחברה עצמה, השלישית בגודלה בארצות הברית, לא סגורים על הסיבה לתקלה, לאחר שהיא פרסמה בתחילה שמדובר בנפילה של מערכת הזמנת הכרטיסים, אולם מאוחר יותר חזרה בה. החברה אף הדגישה שהתקלה לא קשורה לפיגוע שאירע בבוסטון ביום ב'.

מערכות המיחשוב של אמריקן איירליינס מנוהלת על ידי Sabre Holdings, שבין השאר היא הבעלים של אתר Travelocity. חברה זו הייתה בעבר בבעלותה של אמריקן איירליינס, שאף ניהלה אותה. Sabre מספקת שירותי כירטוס גם לחברות תעופה אחרות, שלא חוו אתמול (ג') תקלה מיחשובית. מהחברה נמסר שגם היא עצמה לא חוותה הפרעה כלשהי.

מומחים רבים הזהירו שתשתיות קריטיות לאומית בארצות הברית, כגון אלה במגזרי התחבורה, האנרגיה, התקשורת, והביטחון, חשופות לפגיעות בשל מתקפות קיברנטיות ממדינות עוינות או מגופים תת-מדינתיים.

אף שכאמור, נסיבות התקלה הנוכחית טרם הובררו, ציינו מומחי אבטחה ש-"אין זה סביר שכישלון בנקודה אחת יביא לנפילת כלל המערכת. חברות כמו אמריקן איירליינס משקיעות מיליוני דולרים בכל שנה כדי להקשיח את המערכות שלהן, לבצע גיבוי ולהטמיע DRP".

ביל מורגן, יועץ אבטחת סייבר, אמר שאמריקן איירליינס היא "חברה בוגרת מכדי שתקלה בסדר גודל שכזה תקרה. אני מעריך שקרה משהו מערכתי, שמשמעותו תקלות ופרצות בתחומים רבים ושונים".

מומחים ציינו שתקלות בפריסה ארצית כאלה הן נדירות, אך כבר קרו בעבר, בעיקר כאשר יש מיזוגים בין חברות תעופה. יונייטד איירליינס (United Airlines) חוותה בעיות דומות בשנה שעברה, כאשר מערכות ההזמנות שלה נפלו בעת המיזוג עם אלה של קונטיננטל איירליינס (Continental Airlines).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים