רפי נווה, גיוון אימג'ינג: "אסור להזניח את החינוך אם רוצים שתעשיית ההיי-טק תמשיך לשגשג"

"אם לא נהיה זהירים, אנחנו עלולים לאבד חלק מהיתרון היחסי שלנו", מזהיר נווה - סמנכ"ל פיתוח בגיוון אימג'ינג, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "חשוב שיהיה לנו בידול - שהדברים שנעשה לא יהיו בתחומים שבהם ניתן 'לזרוק' 100 מהנדסים ולחקות את המוצר" ● "אני מצפה מהממשלה שתבין שיש לנו מזל שקיימת פה תעשיית היי-טק משגשגת כל כך. חייבים לטפח אותה ולהשקיע בה כדי שזה ימשיך", הוסיף נווה, שייקח חלק בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

"אסור להזניח את החינוך אם רוצים שתעשיית ההיי-טק תמשיך לשגשג", מתריע רפי נווה, סמנכ"ל פיתוח בגיוון אימג'ינג (Given Imaging), בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "מדינת ישראל מובילה בתחום ההיי-טק מעל ומעבר לכל פרופורציה ביחס לגודלה, לעוצמתה הכלכלית או לכל היבט אחר. אנחנו רואים זאת במספר החברות הישראליות הרשומות למסחר בנאסד"ק, בפרסי נובל ובפרסומים מדעיים. זה מה שעושה אותנו ל-'סטארט-אפ ניישן'. מובילות זו היא היתרון היחסי של מדינת ישראל והמפתח להצלחה העסקית, להצלחה הכלכלית ולכל המרכיבים האחרים – ולכן מאוד חשוב לטפח אותה".

"לדעתי, המצב בישראל טוב יחסית לעולם המערבי", אומר נווה. "האיום הפוטנציאלי עלינו מגיע ממדינות כמו סין והודו, שמייצרות מאות אלפי – אם לא מיליוני – מהנדסים בשנה. לכן, מתוך הכמות יוצאת גם איכות. אם לא נהיה זהירים, אנחנו עלולים לאבד חלק מהיתרון היחסי שלנו. לכן, חשוב שיהיה לנו בידול – שהדברים שנעשה לא יהיו בתחומים שבהם ניתן 'לזרוק' 100 מהנדסים ולחקות את המוצר. יש להתמקד ברעיונות יוצאי דופן וביוזמות ייחודיות – שהן אלה שבסופו של דבר מביאות את ההצלחה העסקית".

מה אתה מצפה מהממשלה הבאה שתיכנס לכהונתה לאחר הבחירות?
"אני מקווה שמקבלי ההחלטות יפנימו את המסר ויגדילו את ההשקעה בחינוך – החל מבית הספר היסודי ועד התיכון, שם יתנו לתלמידים בסיס טוב במדעים ובמתמטיקה ופיזיקה בפרט. בנוסף, עליהם לספק גם מוטיבציה לנוער כדי שילך לכיוון הזה. כמובן שעל הממשלה לעודד גם את החינוך הגבוה. על האוניברסיטאות והמכללות לספק את הכלים לדור העתיד.

במקביל, חשוב להמשיך ולעודד את התעשיה – בין היתר באמצעות תקציבי המדען הראשי, שיאפשרו לתמוך ביוזמות ובסטארט-אפים, ובמתן הכלים לתעשיה כך שתוכל להתמודד עם המתחרים בעולם.

לבסוף, אני מצפה מהממשלה שתבין שיש לנו מזל שקיימת פה תעשיית היי-טק משגשגת כל כך. חייבים לטפח אותה ולהשקיע בה כדי שזה ימשיך".

מה תוכל לספר על תרומת תחום המכשור הרפואי להצלחת תעשיית ההיי-טק?
"ענף המכשור הרפואי נהנה משיתוף פעולה הדוק מאוד עם בתי החולים, מכוני המחקר והאוניברסיטאות. האתגר הוא לרתום טכנולוגיות ממקומות אחרים אל האפליקציות הרפואיות. דוגמה בולטת היא זו של החברה שלנו, שלקחה רעיונות מעולם הטילים – צילום ושידור, למשל – ורתמה אותם לעולם האפליקציות הלא-צבאיות, או במקרה הזה: רפואיות. ניתן לשחזר את התהליך הזה בפיתוחים נוספים מהעולם הצבאי, ולתרגמם ליישומים אזרחיים".

הדוגמה שהוכחה קבל עם ועולם בנושא הצבאי – מערכת 'כיפת ברזל' – יכולה להקרין גם על מובילות בתחומים האזרחיים. אני משוכנע שיש עוד עשר מערכות לפחות שהציגו הצלחות דומות שהשתיקה יפה להן".

רפי נווה ייקח חלק בפאנל בנושא "המנוף של תעשיית הציוד הרפואי לשיפור חיי האדם", שייערך במסגרת הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. הכנס יתקיים ב-17 בינואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילת

    רמי שלום מאוד מסכימה עם התייחסותך לאחריות הממשלה על החינוך ועל הגדלת המשאבים, אך אינני פוטרת את המגזר השלישי קרי עסקים מאחריותם החברתית בנוגע לחינוך. במידה ואנו דואגים לחברה הישראלית דרך השקעה בדור הצעיר על כולנו מוטלת האחריות. הן הכספית, התנדבותית וכו.. בברכת חג שמח אילת

אירועים קרובים