השופט יוסף שפירא, מבקר המדינה: "כל שומר סף שקיים בדרך למינהל תקין – מבורך"

"הביקורת פנים רבות לה, היא מהתורה", אמר המבקר בפתח הכנס המקצועי השנתי של ISACA ישראל ו-IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים, שמופק על ידי אנשים ומחשבים ● הוא ציין את משה רבנו, שנתן מיוזמתו הוא דין וחשבון לאלוהים לאחר בניית המשכן, ואמר ש-"מכאן שביקורת היא חשובה והיא יכולה לבוא מכוח דין או ביקורת התנדבותית"

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. צילום: קובי קנטור

"כל גוף שעוסק או יעסוק בכל סוג של ביקורת וכל שומר סף שיש בדרך למינהל תקין – מבורך הוא", כך אמר מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא.

המבקר דיבר בפתח הכנס המקצועי השנתי של ISACA ישראל ו-IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים. הכנס החל היום (ד') ויינעל מחר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מבקרים פנימיים ורואי חשבון ממגוון ארגונים. מדובר בכנס השנתי ה-34 של ISACA ישראל והשני של IIA ישראל.

לדברי המבקר, "הביקורת פנים רבות לה. היא מהתורה. כבר בפרשת פיקודי בספר שמות נזכר משה רבנו שנתן דין וחשבון. זאת, כי לאחר בניית המשכן נשאלה השאלה מדוע משה, שהוא נאמן לקב"ה, נדרש לתת דין וחשבון. במדרש תנחומא נאמר, כי משה נתן את הדין והחשבון מיוזמתו הוא, כי ריננו אחריו, היו שמועות שהיה מופקד על כיכרי זהב. מכאן שביקורת היא חשובה והיא יכולה לבוא מכוח דין או ביקורת התנדבותית. יש ביקורת מדינתית, כמו שאני עושה, יש ביקורת פנים ויש ביקורת פנים במיקור-חוץ, או רואה חשבון מבקר, או התקשורת כמבקרת, או הציבור כולו. זה היופי שבביקורת".

פיל טרלינג, יושב ראש IIA העולמית. צילום: קובי קנטורשפירא איחל בדבריו הצלחה לנשיא הנבחר של לשכת רואי החשבון, דודי גולדברג. "גם הוא שומר סף", אמר. "גם רואי חשבון הם שומרי סף חשובים, ולשומרי הסף יש תפקיד חשוב. ככל שיש יותר משוכות שנדרש לעבור על מנת לקיים חיים תקינים ומינהל תקין – כך יותר טוב".

"המפתח לביקורת הפנימית – תקשורת"
פיל טרלינג
, יושב ראש IIA העולמית, אמר שכל תחום הביקורת הפנימית קשור לדבר אחד: תקשורת. "הנושא הוא התקשורת", ציין. "בעשור האחרון הצלחנו לשנות תחומים רבים בסוגיית המבקרים הפנימיים בארגונים, מעמדם ותפקודם, בגלל השינוי שחוללנו בתחום התקשורת".

"התחלנו בניו-יורק ב-1941. אז, למשך זמן רב, היו הרבה ניירות שאיש לא 'שם' עליהם. מאז עברנו כברת דרך ארוכה במעמדנו וביכולת שלנו להשפיע. אנחנו מפתחים כיום מיצוב חדש למקצוע. החוקים השתנו".

"עלינו להיות מוכנים לדעת מה הדבר הנכון לומר ולעשות", הוסיף טרלינג. "אנחנו צריכים ליצור חומות הגנה לנו ולארגון. הביקורת הפנימית מספקת תובנות והנהלות מבינות זאת יותר ויותר. על מנת לספק תובנות יש לחבר את ניהול הסיכונים עם ניהול סיכונים מבוסס ביקורת פנימית. עלינו להיות עבור ההנהלה יועצים שסומכים עליהם ובוטחים בהם".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מולי כהן

    מי יהיה שומר הסף שלי מפני מערכת המשפט המושחתת

  2. מולי כהן

    ערעור א' 1007/10 בעליון על פסק דינו של השופט שפירא. דיון מ-29.12.2011 - עדיין לא ניתן פסק דין.

  3. מולי כהן

    מבקר המדינה יכול לנפנף כל מבקר סף. במיוחד בתפקידו הנוכחי.

  4. מולי כהן

    דברי רהב. לא מאמינה בכנות דבריו של יוסף שפירא - דבריו נוגדים את מעשיו בשבתו כשופט.

אירועים קרובים