מאסימו מיאצטו, אינפורמטיקה: "המנמ"רים לא מסוגלים לנהל מידע כבעבר – עליהם 'להחליף דיסקט'"

ארגונים שלא יעשו את השינוי המתבקש באופן הטיפול בנתונים לא יצליחו להפיק את הערך העסקי החיוני לתהליכי הצמיחה העסקית שלהם", אמר מיאצטו, מנהל המכירות האזורי של החברה ● לדבריו, "בעידן של Big Data ומיחשוב ענן, החשיבות של שילוב, טיוב וניהול הנתונים מקבלת משנה תוקף"

"מנמ"רים נדרשים 'להחליף דיסקט' בכל הקשור לניהול המידע הארגוני. העולם מתאפיין כיום בריבוי מידע, שמגיע ממגוון מקורות, ונדרש לשלב ולנהל אותו באופן שונה מבעבר", כך אמר מאסימו מיאצטו, מנהל המכירות האזורי של אינפורמטיקה (Informatica). לדבריו, "ארגונים שלא יעשו את השינוי המתבקש באופן הטיפול בנתונים לא יצליחו להפיק את הערך העסקי החיוני לתהליכי הצמיחה העסקית שלהם".

מיאצטו היה דובר המפתח בכנס לקוחות שערכה הבוקר (ג') קבוצת אמן, נציגת החברה בארץ, בהפקת אנשים ומחשבים. הכנס נערך באולם סטוקו במגרשי הטניס בהדר יוסף שבתל אביב, הנחה אותו ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בקבוצת אמן, והשתתפו בו 100 מלקוחות החברה – מנהלים בארגונים.

לדברי מיאצטו, "בעידן של Big Data ומיחשוב ענן, החשיבות של שילוב, טיוב וניהול הנתונים מקבלת משנה תוקף. המידע כבר לא מצוי במקום אחד, אלא במגוון מקומות – למשל, בבסיס הנתונים הארגוני, במיחשוב הענן לסוגיו, ברשתות החברתיות ואצל שותפים עסקיים וספקים. לכן, צריך לנהל את מכלול הנתונים בצורה שונה, מנקודת מבט אחת ובאופן אחוד".

הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) ממנו עולה, כי עד סוף העשור צפוי היקף הנתונים בארגונים בעולם כולו לצמוח פי 44 לעומת היקפם כיום. "זה נתון מדאיג, כי בגידול כזה של היקפים, עולה ספק האם ניתן לנהל כמות כזו של מידע ולהמשיך ולהפיק ממנו תועלת עסקית", אמר מיאצטו.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

תחום פעילות נוסף של החברה אליו התייחס מיאצטו הוא מיחשוב הענן. לדבריו, ארגונים לא מעבירים את מערכות המיחשוב שלהם במלואם לענן, אלא פיסות מהן בלבד. כך, הסביר, נוצר מצב בו המערכת הלוגיסטית של ארגון, שמצויה אצל הלקוח על גבי המיינפריים, צריכה "לדבר", לדוגמה, עם מערכת CRM של Salesforce.com. "לאינפורמטיקה יש את הכלים לגרום לנתונים שמצויים בענן 'לדבר' עם הנתונים שבבית", הסביר. "יש לנו הרבה פרויקטים בתחום כי הלקוחות מעבירים רק חתיכות מה-IT לענן".

הוא הוסיף, כי "אינפורמטיקה עונה על האתגרים הטמונים בשלוש מגמות העל של עולם המיחשוב העסקי: היא יודעת לשאוב ולשלב נתונים המצויים מחוץ לארגון, בענן וליצור היתוך בין הנתונים השונים; לטפל בנתונים המצויים בעולם הנייד – מחשבים ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים; ולטפל במידע המצוי ברשתות החברתיות ובבלוגים".

ישראל היא השלישית בעולם בביצוע פרויקטים בעולם ה-Big Data שמבוססים על טכנולוגיית תוכנת קוד פתוח לבסיסי נתונים לא-רלציוניים (Hadoop), ציין מיאצטו. "פתרונות החברה עונים גם על פעילות טכנולוגית חדשה זו", אמר. "פתרונות ה-Big Data, יחד עם Hadoop, מספקים פתרון מלא לבעיה של המידע רחב ההיקף, בחיסכון ניכר לעומת מוצרים מתחרים. Hadoop מורידה את עלות ניהול המידע, עלות שהפכה להיות כבדה מנשוא. היא מבצעת מיפוי של המידע באופן מתקדם ומהיר יותר, תוך שימוש בכוח העיבוד של שרתי הארגון, מה שמייתר את הצורך בשרתים נוספים. כאשר משתמשים בטכנולוגיה זו עם כלי אינפורמטיקה, אין צורך להבין בג'אווה (Java), כיוון שהממשק של אינפורמטיקה מבצע את כל הניהול בעצמו".

בהמשך הוא ציטט מחקר שפורסם באחרונה לפיו אינפורמטיקה מדורגת בין עשר ספקיות ה-IT הראשונות שעורכות שימוש נרחב ב-Hadoop לטובת טיפול ב-Big Data.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים