הנצחת פיגועי התאומים – עכשיו גם ב-iPad וב-iPhone

לרגל יום השנה לסדרת פיגועי הטרור הקטלניים על ארצות הברית ב-11 בספטמבר 2001, התמלאה חנות היישומים של אפל בכמה אפליקציות בלתי שגרתיות, שנועדו להנציח את האירוע ● החל מיישום שמוסיף את קו המתאר של מגדלי התאומים בתמונות שמצולמות באזור, דרך הדרכת מטיילים בגראונד זירו ועד ארכיון של סרטוני וידיאו שצולמו באותו יום שחור ● זיכרון מודל 2011

במהלך העשור שחלף מאז פיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר, פורסמו ספרים ותקליטורים רבים לזכר האסון הגדול, אך כעת נראה שגם מכשירי ה-iPad וה-iPhone מוכיחים את עצמם ככלים אינטראקטיביים עוצמתיים המשמשים למטרת ההנצחה.

יוצר הסרטים הדוקומנטריים סטיב רוזנבאום, יצר ב-2002 את הסרט "7 ימים בספטמבר", אך עדכן אותו ב-2006, כי הרגיש, לדבריו, שחש כי סיפר רק חצי מהסיפור. הוא יצר את הארכיון הגדול בעולם של סרטי וידיאו הקשורים ל-11 בספטמבר ותרם חלק מהזכויות למפעל הזיכרון, אך המשיך לעבוד על האתר שלו, המנציח את האירועים, כמו גם על יישום ל-iPad, בשם "9/11 Memorial: Past, Present and Future", המוצע כיישום חינמי בחנות של אפל (Apple).

יישום חינמי נוסף ל-iPhone, של המפתח בריאן אוגוסט, בשם "110Stories", הוא יישום של מציאות מועשרת, המאפשר למבקרים בניו יורק לצלם תמונות שהיישום מוסיף להן את קו המתאר של מגדלי התאומים בפרופורציות האמיתיות וכפי שהיו מופיעים בתמונה אילו לא קרה מה שקרה. לאחר שמצלמים תמונה, היישום אף מציע למשתמש לספר ולחלוק עם משתמשים אחרים את הסיפור שלו הנוגע לאסון.

גם המוזיאון הלאומי להנצחת ה-11 בספטמבר פרסם בחנות היישומים של אפל יישום חינמי ל-iPhone, בשם "Explore 9/11", שמטרתו העיקרית היא להדריך משתמשים המסיירים באזור הגראונד זירו. בנקודות ציון מסוימות מספק היישום תמונות והסברים קוליים על האירועים הטראגיים, תוך ציון ציר הזמן שלהם. המשתמשים גם יכולים לחלוק ביניהם תמונות שהם מצלמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים