חייכו למצלמה: גוגל נערכת להפעלת ניידות ה-Street View ברחבי הארץ

בשלב הראשון תתמקד ענקית האינטרנט בצילום הערים ירושלים, תל אביב וחיפה, אך בהמשך יורחב הכיסוי לאזורים ואתרים נוספים ● התמונות שייאספו יעובדו ויחוברו יחדיו בקפידה בתהליך טכנולוגי העשוי להימשך מספר חודשים ● מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל: "כאשר התמונות ב-Street View יועלו לרשת, ישראל תהיה על מפת העולם הדיגיטלית וכל אזרחי העולם יוכלו לראות ולחוות את אופייה הייחודי"

גוגל (Google) הודיעה היום (ב'), כי החלה להיערך לקראת הפעלת ניידות הצילום של שירות Street View בישראל. לאחר שקיבלה את כל האישורים הדרושים לכך, יחלו בשבועות הקרובים מכוניות ואופני תלת-אופן של גוגל לנסוע ברחובות ובאתרים ברחבי ישראל ולצלמם. התמונות שייאספו יעובדו ויחוברו יחדיו בקפידה בתהליך טכנולוגי העשוי להימשך מספר חודשים. לאחר מכן יהיו התמונות זמינות ברשת עבור הגולשים בשירות Street View, הפועל במסגרת Google Maps.

באירוע שנערך הבוקר למול חומות העיר העתיקה בירושלים, הודיעה גוגל, כי בשלב הראשון של הנסיעה והצילום תתמקד בערים ירושלים, תל אביב וחיפה. בהמשך, מתכוונת ענקית האינטרנט להרחיב את הכיסוי לאזורים ואתרים נוספים בישראל.

השירות יופעל בישראל בתאום עם רשויות הביטחון ובאישורם, וכן בהתאם להנחיות הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע. כנהוג בכל תמונות Street View, פנים ולוחיות רישוי שנקלטו בתמונות יטושטשו על מנת לשמור על הפרטיות. לאחר העלאת התמונות לרשת יוכל כל אדם לבקש טשטוש נוסף של עצמו, ביתו או מכוניתו באמצעות הקשה על כפתור "דווח על בעיה" בפינה השמאלית התחתונה של התמונה.

Street View הוא יישום חינמי פופולרי שהושק במאי 2007 וזמין כבר בכ-30 מדינות בעולם. השירות מאפשר למשתמשים לנווט באופן וירטואלי ברחבי ערים, שכונות ואתרים היסטוריים באמצעות תמונות פנורמיות מגובה הרחוב. היישום זמין גם ב-Google Earth וב-Google Maps for Mobile.

באזורים שבהם זמין Street View יכולים הגולשים להיכנס לתמונת הרחוב באמצעות התמקדות (zooming-in) מקסימלית או באמצעות גרירת דמותו הכתומה של ה-"אטב-איש", מצד שמאל של המפה, אל הרחוב המודגש בכחול. כך ניתן לראות מסעדה לפני שיוצאים אליה, לתכנן נסיעות וטיולים, לקבוע נקודות מפגש ולהכין את שיעורי הבית בגיאוגרפיה. מחפשי דירות יכולים לחסוך זמן הודות היכולת לבחון מראש את הבניין וסביבתו וקבל הוראות הגעה. גם עסקים יכולים להפיק תועלת מטכנולוגיית ה-Street View, באמצעות הטמעת השירות באתר העסק ובכך, למשל, לסייע לקידום מכירות של רשת מלונות או להגביר מודעות לחנות או מסעדה מקומיות.

מימין: מאיר ברנד - מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי דרום אפריקה ויוון וניר ברקת - ראש העיר ירושלים, מדגימים את ציוד הצילום של Google Street View. צילום: ניב קנטור

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי דרום אפריקה ויוון: "ירושלים היא אתר עלייה לרגל חשוב לשלוש הדתות הגדולות בעולם, ומורשתה התרבותית וההיסטורית של ישראל משליכה על חייהם של מיליארדי בני אדם בעולם. בעוד כמה חודשים, כאשר התמונות ב-Street View יועלו לרשת, ישראל תהיה על מפת העולם הדיגיטלית וכל אזרחי העולם יוכלו לראות ולחוות את אופייה הייחודי".

לדברי ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, "למעלה משלושה מיליארד איש בעולם נושאים את עיניהם לירושלים ורוצים לבקר בה לפחות פעם אחת בחייהם. ירושלים מצטרפת לערים מובילות בעולם ורבבות אנשים מכל קצותיו יוכלו באמצעות שירות Street View המבורך לגעת בירושלים, לחוש אותה ולהסתובב בה באמצעות מחשב או טלפון סלולרי. 'לִבִּי בְמִזְרָח וְאָנֹכִי בְּסוֹף מַעֲרָב' כתב יהודה הלוי על הריחוק הגיאוגרפי בין ירושלים לספרד. נדמה שאם היה חי בימינו, היה יכול להיכנס לגוגל ולהרגיש הכי קרוב לירושלים".

מגוגל נמסר, כי בכל צפייה ב-Street View מביט הגולש ב-12 תמונות פנורמיות בממוצע. עם זאת, הליך איסוף התמונות אינו פשוט: 15 פעמים ביום בממוצע נדרשים נהגי רכבי Street View לטפס על גג הרכב כדי לנקות את העדשות, לכסות את הציוד מפני גשם ולבדוק את המצלמות. בחלק מהמכוניות אף הותקנו סולמות כדי להקל על המלאכה. עד כה צולמו עשרות מיליוני תמונות עבור שרות Street View ב-Google Maps והיד, כך נראה, עוד נטויה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    ממש חכם... לעזור למדינות עוינות לטווח את ישראל בדיוק של בית...

אירועים קרובים