ה-FBI סגר את החנות המקוונת הגדולה בעולם לסמים, זיוף ורצח

לפי החשד, האתר "דרך המשי" הציע פעילות עבריינית מגוונת ופעל באין מפריע במשך קרוב לשלוש שנים ● יותר מ-900 אלף משתמשים רשומים קנו או מכרו דרכו סמים באמצעות Bitcoin ● מפעיל האתר נעצר בסן פרנסיסקו, הוריו אמרו עליו: "הוא כוכב אמיתי, אדם טוב ואידיאליסט"

מעצר - בסיוע מעבדות קספרסקי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

רשויות החוק בארצות הברית סגרו את החנות המקוונת הגדולה בעולם – Silk Road ("דרך המשי"), שבה ניתן היה לרכוש סמים דוגמת הרואין וקוקאין, ולהזמין שירותים של רוצחים שכירים, זייפנים ושאר עבריינים.

מהמסמכים שהגיש ה-FBI לבית המשפט עולה כי הבעלים של החנות הוא רוס ויליאם אולבריכט, מהנדס כימיה בן 29, שפועל ברשת תחת הכינוי Dread Pirate Roberts (או בקיצור DPR). אולבריכט נעצר שלשום (ג') בסן פרנסיסקו ודיון בבקשתו להשתחרר בערבות נקבע למחר. עורך דינו, ברנדון לה-בלנק מהסנגוריה הציבורית, סירב להגיב.

בכתב האישום שהגישה התביעה הפדרלית של ניו-יורק מואשם אולבריכט בסעיפים של קשירת קשר לבלדרות סמים, קשירת קשר לעבירות מחשב וקשירת קשר להלבנת כספים. "אתר Silk Road הפך לשוק המקוון המתוחכם והנרחב ביותר באינטרנט כיום", ציין סוכן ה-FBI כריסטופר טרבל. על פי כתב האישום, שימש האתר "אלפי סוחרי סמים" שמכרו "מאות קילוגרמים של חומרים אסורים".

הבולשת מסרה שהאתר, שפעל מאז תחילת 2011, הציע גם מדריכים לפריצה למכשירי בנק אוטומטיים, רשימות אנשי קשר של גורמים הפועלים בשוק השחור וזייפנים, כלי נשק ושירותים של רוצחים שכירים. יותר מ-900 אלף משתמשים רשומים באתר קנו או מכרו באמצעותו סמים, תוך שימוש במטבע הווירטואלי Bitcoin. המשלוח הועבר לכתובת שמסר הקונה. במסגרת החקירה, סוכנים סמויים של ה-FBI ביצעו באמצעות האתר יותר מ-100 רכישות של סמים והכניסו כתובת באזור ניו-יורק, אליה הם נמסרו.

על פי כתב האישום, אולבריכט הפעיל את האתר מסן פרנסיסקו. הוא נעזר במחשבים המותקנים בבתי קפה אינטרנט כדי לגשת לשרתים שמהם פעל האתר, ועשה שימוש בכלים מתקדמים רבים כדי להסתיר את מיקום השרתים ולהסוות את הזהות של מנהלי המערכת והמשתמשים.

הוריו של אולבריכט, שמתגוררים באוסטין, טקסס, מסרו שהם לא היו מודעים לאופי פעילותו של בנם. "הוא כוכב אמיתי, אדם טוב ואידיאליסט", אמרה אימו, לין לקווה. "אני יודעת שהוא מעולם לא התכוון לפגוע באיש". אביו, קירק, ציין שיש לבנו תואר שני במדעי החומרים מהאוניברסיטה של מדינת פנסילבניה ושהוא ערך "מחקר מדהים על גבישים וחומרים אקזוטיים, שקיווה שיועילו לאנושות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים