הצמיחה במרכזי אירוח ואחסון מערכות מיחשוב ונתונים (4/4)

חלק רביעי ואחרון

עצמון מינס, לשעבר מנמ"ר בכיר

בחלק הקודם ראינו שמרכזי אירוח נתונים השתדרגו מכל הבחינות. החברות המארחות לא מסתפקות כבעבר רק באחסון ואירוח בחווה, אלא מספקות מגוון שירותים מתקדמים ופתרונות מגוונים. עם זאת, לא כל החברות בוחרות להשתמש בשירותים אירוח חיצוניים. אחת מהן היא חברת בזק.

כיוון והפעילות העסקית של בזק התרחבה וכן מתוך ראייה של גידול בצרכי לקוחות החברה, הקיימים והעתידיים, וראייה של אספקת שירותים עסקיים נוספים, מבוססי IT – הגיעו בבזק למסקנה שחייבים לשדרג את הדטה-סנטר שלהם. בתור חברה גדולה, בזק בחרה שלא להשתמש במרכזי אחסון נתונים חיצוניים, אלא להקים בעצמה דטה-סנטר פנימי גדול ומשוכלל. מרגע ההחלטה ועד להפעלת הדטה-סנטר החדש, עברה כשנה. אגב, גם את הפרויקט עצמו ביצעה בזק, על ידי עובדי החברה באגפים השונים.

הדטה-סנטר מתאפיין בהיבטים ירוקים והושם דגש בתכנונו על התבססות על תשתיות חוסכות חשמל ואנרגיה. חוות השרתים הוקמה בתצורה שרידה וירוקה, באמצעות טכנולוגיות לחיסכון בחשמל ומיזוג, והיא מכילה ציוד קירור ומיזוג לצד מערכות אל פסק וגנרטורים. מרכז המיחשוב משתרע על פני שטח הקטן ב-60% מהמרכז הקודם, והוא כולל שרתי איחסון וגיבוי, מערכות ורשתות תקשורת, מכונות וירטואליות ופיזיות וכן מערכות אבטחת מידע. ההעברה של רכיבי המיחשוב בוצעה באופן מדורג במשך כשלושה חודשים, תוך שמירה רציפה על ההמשכיות העסקית וזמינות השירותים. בדרך זו, אלפי עובדי החברה והלקוחות החיצוניים, לא חשו בהעברה במהלך עבודתם עם ומול בזק. כ-90% מהשרתים במרכז המיחשוב החדש של בזק הם וירטואליים (כ-700 שרתים וירטואליים).

אלי פרנקאלי פרנק, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע בבזק: "חוות השרתים בנויה על פי מיטב הטכנולוגיה ומתהדרת בכלי ניהול מתקדמים. באמצעות הדטה-סנטר החדש אנחנו מספקים לחברה מערך IT מגובה ושריד שמבטיח זמינות מלאה של מערכות ושירותים. כך, מערך ה-IT מספק שקט וביטחון לחברה וללקוחותיה, ומאפשר ל-IT להתמקד בצרכים העסקיים של החברה".

פרנק ציין, כי התשתית לבניית הדטה-סנטר הייתה על בסיס פרויקט DRP שהם ביצעו לפני כן. לדבריו, "הפרויקט מנטרל את אחד הסיכונים הגדולים ביותר שעומדים בפני כל חברה מודרנית כיום – נפילת אתר המיחשוב. במסגרת הפרויקט יצרנו מערכת דטה-סנטר של כלל מערך המיחשוב בחברה, ללא יוצא מן הכלל". הוא הוסיף ואמר, כי "ביצענו תרגול ייחודי של פעילות החברה, למשך יום עבודה מלא מאתר הגיבוי. פיתחנו מתודולוגיה ייחודית ויעילה לשליטה במערך הפעילות המורכב לתרגיל ותחזוקה למצב אמת". במסגרת התרגיל, ציין, "דימינו מצב של אסון מלא במתקן הראשי שלנו וכל הפעילות הועברה לאתר המשני, של הגיבוי. בדרך זו יצרנו BCP אמיתי, לכלל חטיבת ה-IT ולחברה כולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים